قالیباف در کنگره تجلیل از جهادگران پیشکسوت شهرداری:
قدرت ایران در مذاکرات هستهای مدیون مجاهدت ایثارگران است نه توان دیپلماسی
شهردار تهران با تأکید بر اهمیت ایثار و رشادتهای ایثارگران دفاع مقدس در حفظ عزت و قدرت کشور گفت: اینکه 6 قدرت بزرگ دنیا با ما سر میز مذاکره مینشینند، مدیون توان دیپلماسی ما نیست، بلکه ناشی از عظمت مجاهدت ایثارگران است.
به گزارش فارس؛ محمدباقر قالیباف در کنگره تجلیل از جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران با عنوان «یاران خورشید» که به همت سازمان بازنشستگی شهرداری و با حضور اعضای شورای شهر در برج میلاد برگزار شد، گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که بعد از اربعین حسینی، این توفیق نصیب بنده شد که در جمع همکاران و همسنگران خود که در دو جبهه جنگ و دفاع از اسلام و همچنین در سنگر خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی مجاهدت کردند، حضور یابم.
وی ادامه داد: من و همکارانم در شهرداری مکلف هستیم به همه کارمندان شهرداری، مخصوصاً به عزیزانی که در جبهههای نبرد حق علیه باطل حضور یافتند، درحد توان خود انجام وظیفه و کرامت آنان را حفظ کنیم و قدردان زحمات ایشان باشیم.
قالیباف در ادامه گفت: در این کشور هر کسی با هر سلیقه، دین و گرایش سیاسی، اگر ذرهای انصاف داشته باشد، آرامش خود را مدیون شما میداند.
شهردار تهران همچنین گفت: رزمندگان اسلام به دلیل ایمان خود مجاهدت کردند و به فوز عظیم شهادت نائل شدند یا زنده ماندند و دیدند چه به روز صدام آمد و انقلاب چطور همه این نقاط را فتح کرد و معنی صدور اسلام و انقلاب را فهمیدند.
وی تصریح کرد: فکر نکنید اگر امروز در حوزه سیاست خارجی، 6 قدرت بزرگ دنیا در مذاکرات هستهای با ما سر یک میز مینشینند و بحث میکنند، این ناشی از توان دیپلماسی ماست، بلکه عظمت و بزرگی متعلق به رزمندههای مظلوم والفجر مقدماتی باعث این قدرت شده که پشت خاکریز مجروح شدند و آنقدر خون دادند و تشنگی کشیدند که بعد از سه چهار روز به شهادت رسیدند. مظلومیت شما ایثارگران است که قدرتهای بزرگ را با ما سر میز مذاکره نشانده است.
گفتنی است، در ادامه مراسم از تعدادی از ایثارگران پیشکسوت شهرداری تهران و همچنین معصومه آباد، آزاده عضو شورای اسلامی شهر تهران تقدیر به عمل آمد.