کد خبر: ۳۲۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرداخت وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت فرسوده ابلاغ شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستورالعمل پرداخت وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به 22 بانک عامل ابلاغ شد.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا شیوه نامه و دستورالعمل وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تهیه و ابلاغ شده گفت: بانک مرکزی چند روز پیش‌ دستورالعمل پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده را به 22 بانک عامل ابلاغ کرد.
وی افزود: با ابلاغ این دستورالعمل که هفته گذشته صورت گرفته عملاً مصوبه دولت اجرایی شده و با ابلاغ این شیوه‌نامه عملاً بانک‌ها می‌توانند به پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده اقدام کنند.
ایزدی ادامه داد: در لایحه بودجه 94 پیش‌بینی شد که مبلغ 1300 میلیارد تومان برای تأمین بخشی از یارانه سود تسهیلات تأمین مسکن حمایتی زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، روستاییان، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر اختصاص یابد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بانک مرکزی بانک‌های عامل مصوبه پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن را که تعداد آنها 22 بانک می‌باشد را نیز تعیین کرد.به گفته  ایزدی، در دستورالعملی که تدوین می‌شود مشخص می‌کنیم که تهران و یا سایر شهرهای دیگر چه تعداد از سهمیه ها را به خود اختصاص خواهند داد. بنابراین گزارش: هیئت دولت اواخر مهر ماه سال جاری بود که به منظور حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده وام 50 میلیون تومانی ساخت در کلان شهرها را با نرخ سود 9 درصد تصویب کرد.
در این مصوبه تأکید شده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی موظف است به میزان 9 درصد سود تسهیلات مسکن و مابه‌التفاوت سود 10 درصد سهم متقاضی در ودیعه اسکان موقت تا سقف سود مصوب تسهیلات بخش مسکن در سال‌های 93 و 94 را از محل اعتبارات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در لایحه بودجه سنواتی برای پرداخت به بانک‌های عامل منظور و تضمین‌نامه مورد قبول بانک مرکزی را صادر کند.