کد خبر: ۳۲۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۱
با افتتاح 6 بازار دیگر

تعداد میادین میوه و تره‌بار پایتخت به ۳۲۱ مورد رسید

با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران 
6 بازار جدید میوه و تره‌بار در تهران افتتاح شد تا تعداد میادین میوه و تره‌بار پایتخت به ۳۲۱ مورد برسد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، آیین افتتاحیه 
۶ بازار میوه‌ و تره‌بار در ۶ محله از شهر تهران در قالب یکصد و نود و یکمین پویش امید و افتخار روز شنبه 
۱۰ آبان‌ماه با حضور داود گودرزی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران برگزار شد. داود گودرزی در این مراسم اظهار داشت: در چهار سال گذشته، ۵۶ بازار جدید به شبکه میادین میوه و تره‌بار تهران افزوده شده است که امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از 6 مورد دیگر هستیم. تا پایان سال برای دو بسته افتتاحیه دیگر هم برنامه‌ریزی شده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بازارهای جدید به حدود ۷۰ تا ۸۵ مورد برسد. این امر را توسعه خواهیم داد تا بتوانیم به عدد ۱۰۰ برسانیم.
گودرزی در حاشیه این مراسم نیز با اشاره به تداوم برنامه‌های شهرداری در توسعه خدمات محلی گفت: همان‌طور که در افتتاحیه‌های پیشین به مردم قول داده بودیم، روند توسعه بازارها و ارائه خدمات محله‌ای را ادامه داده‌ایم. براساس برآوردها و درخواست‌های مردمی، امروز تمامی محله‌های شهر تهران از خدمات میادین میوه و تره‌بار برخوردار شده‌اند. 
در همین راستا، امروز 6 میدان جدید به مجموعه میادین شهر افزوده می‌شود و تعداد کل آن‌ها از ۳۱۵ میدان به ۳۲۱ می‌رسد. وی ادامه داد: البته برخی از میادین پیشین در مرحله بازسازی اساسی قرار دارند. با توجه به اینکه تهران دارای ۳۵۳ محله است و بعضی از محله‌ها جمعیت زیادی دارند، ممکن است به بیش از یک میدان نیاز داشته باشند. از روز نخست، هدف‌گذاری ما احداث ۱۲۰ میدان جدید بود که تاکنون نزدیک به ۵۰ میدان نهائی و تحویل شهروندان شده و سایر پروژه‌ها نیز در دست اجراست.
 اضافه شدن نانوایی‌ها 
به مجموعه خدمات بازارهای تره‌بار جدید 
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به سیاست شهرداری تهران در توسعه متوازن بازارهای میوه و تره‌بار گفت: با رهنمودها و هدایت‌های معاون خدمات شهری و شهردار تهران، تمرکز ویژه‌ای بر توسعه بازارها در مناطق جنوبی شهر صورت گرفته است. در چهار سال اخیر، تلاش کرده‌ایم تا علاوه‌بر افزایش تعداد بازارها، از نظر کیفیت، نوع معماری، عرضه خدمات و تکمیل امکانات نیز شاهد ارتقای قابل‌توجهی باشیم. مهدی بختیاری‌زاده افزود: هم‌اکنون از میان 6 بازاری که امروز افتتاح می‌شود، چهار بازار در مناطق جنوبی و دو بازار در مناطق شمالی تهران قرار دارند. این موضوع به معنای غفلت از مناطق شمالی نیست، بلکه تلاشی است برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته در جنوب شهر وجود داشته است. هدف ما این است که سطح خدمات در مناطق جنوبی گسترش یابد و بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم این بخش از شهر باشیم. بختیاری‌زاده ادامه داد: در بازارهای جدید از جمله در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ تلاش کرده‌ایم تمامی خدمات به‌صورت کامل ارائه شود. بازارها دیگر به شکل تک‌غرفه‌ای نیستند و خدمات جدیدی به آن‌ها افزوده شده است؛ از جمله با دستور معاون خدمات شهری، نانوایی‌ها نیز به مجموعه خدمات بازارها اضافه شده‌اند که جزو طرح‌های جدید در حال توسعه در سازمان مرکزی است. وی با اشاره به معماری بازارهای جدید اظهار داشت: بازار فدک که امروز افتتاح می‌شود، با نوعی سبک معماری ایرانی- اسلامی طراحی شده که با ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی منطقه هماهنگ است. این الگو در بازار باباخان در منطقه ۲۰ نیز اجرا شده و در سایر مناطق شهر نیز تسری خواهد یافت. برنامه ما افزایش تعداد بازارهایی است که با این سبک طراحی و احداث می‌شوند. گفتنی است، میادین جدیدی که دیروز به بهره‌برداری رسید شامل دو بازار در منطقه 18 و چهار بازار تره‌بار در مناطق17-20- 7 و 2 هستند.