۳ وزارتخانه اقتصاد، نیرو و کار در صدر شکایات مردم
براساس دادههای سامانه فواد ۱۲۸، وزارتخانههای اقتصاد، نیرو و کار در ابتدای فهرست بالاترین گزارشهای مردم در این سامانه نظارتی بودهاند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به گزارشهایی که تاکنون از سوی مردم و مراجعین به دستگاههای اجرائی کشور در سامانه فواد 128 به ثبت رسیده است، وزارت اقتصاد در رتبه اول شکایات مردمی قرار داشته است.
پس از وزارت اقتصاد، وزارت خانههای نیرو، کار و تعاون،
راه و شهرسازی و آموزش و پرورش بیشترین شکایات مردمی را داشتهاند.
برهمین اساس 283 گزارش مربوط به وزارت اقتصاد،
199 گزارش مربوط به وزارت نیرو و 194 گزارش مربوط به
وزارت کار در سامانه فواد 128 ثبت شده است.
در مجموع 15 هزار و 337 درخواست بر روی سامانه به ثبت رسیده است که بخش زیادی از این درخواستها مربوط به دستگاهها یا حتی شمارههای اضطراری بوده و مرتبط با فواد 128 نبوده است.
به نظر میرسد که یکی از دلایل بالا بودن آمار گزارشهای مربوط به وزارت اقتصاد، زیر مجموعههای پرمراجعه آن مانند سازمان امور مالیاتی و گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
ارائه گزارش عدم پاسخ دستگاههای دولتی به مردم
در هیئت دولت
«داودی» رئیس مرکز فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی کشور هم با بیان اینکه تلفن گویا تقریباً در ۹۰ تا
۹۵ درصد دستگاهها قطع است، گفت: در حال تدوین گزارشی برای ارائه به هیئت دولت هستیم؛ چرا که این نحوه پاسخگویی ضعف است، و باید حل شود.
وی ادامه داد: نظام اداری، مردم را سردرگم میکند. بیتعارف، مبهم است و مردم به دلیل موارد کوچک ناراضی میشوند. مدیریت نکردن این موارد، نارضایتی ایجاد میکند.
داودی در مورد عدم پاسخ دستگاهها به تلفنهایشان با وجود اینکه ابزاری برای شفافسازی نحوه و زمان مراجعه است، گفت: اعتراف میکنم که تلفنهای گویای ما کار نمیکند. خود ما با بعضی دستگاهها دو روز است که تماس میگیریم و پاسخی دریافت نمیکنیم.
رئیس مرکز فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در این میان فقط وزارت ارشاد و بیمه سلامت اقدامی کردهاند. به طور مثال آمدهاند و مشخص کردند که اگر یک شهروند یک خدمت را میخواهد، باید به چه کسی مراجعه کند، شماره تلفن او چیست و اگر او نبود جانشینش کیست. باید سایر نهادها همچنین مسیری ایجاد کنند.