کد خبر: ۳۱۶۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۱
سخنگوی دولت:

رئیس‌جمهور بر روند اجرای نهضت عدالت آموزشی نظارت مستقیم دارد

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای نهضت عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌های جدی رئیس‌جمهور، گفت: دکتر پزشکیان بر روند اجرای این نهضت مردمی در دو حوزه مهم توسعه فضاهای فیزیکی(مدرسه سازی) و ارتقای کیفیت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت، توجه و نظارت مستقیم دارد.
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت روز دوشنبه در حاشیه اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: موضوع عدالت آموزشی دو محور مهم و اساسی دارد که شامل افزایش فضای فیزیکی(مدرسه) و دیگری ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی است که رئیس‌جمهور به صورت مشخص در هر دو حوزه به عنوان یکی از رویکردهای محوری دولت چهاردهم ورود کرده است.
وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این خصوص، رویکردهای مختلفی از جمله افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش، نحوه آموزش‌، محتواهای آموزشی، تعامل با دانش‌آموزان و حتی چینش کلاس‌های درس را هم مورد توجه قرار داده‌اند و شخصا با نظارت بر روند اجرای نهضت، بر عملیاتی شدن آن و دستیابی به اهداف موردنظر تاکید و اصرار دارند.
سخنگوی دولت با اشاره به نقش و جایگاه ویژه آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، اظهار کرد: حضور در آیین افتتاح اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور نیز در همین راستا و مبتنی بر توجه ویژه رئیس‌جمهور به تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور است.
مهاجرانی تصریح کرد: برهمین اساس، دولت چهاردهم برنامه‌ها و اقدامات حمایتی مؤثری برای تحقق و دستیابی به اهداف نهضت ملی عدالت آموزشی در دستور کار قرار داده، چراکه باور داریم افزایش سطح کیفیت آموزش در نظام تعلیم و تربیت کشور بسیار مهم و دست‌یافتنی است.
وی درخصوص توسعه فضاهای فیزیکی و ساخت مدارس برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان و برقراری عدالت آموزشی در اقصی نقاط کشور هم گفت: سازمان نوسازی مدارس به عنوان متولی این حوزه، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در دستور کار دارد که در این زمینه پیگیری مستمر و همراهی شخص رئیس‌جمهور و همچنین مردمی کردن پروژه، منجر به کسب موفقیت در دستیابی به اهداف 
خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت درخصوص تحصیل اتباع خارجی در مدارس نیز گفت: در زمینه اتباع خارجی غیرمجاز دولت برنامه ویژه‌ای دارد که با محوریت وزارت کشور درحال اجراست، اما فعلا و در سال جاری فرزندان اتباع خارجی دارای مجوز حضور و اقامت در ایران می‌توانند همچون گذشته در مدارس ثبت‌نام کرده و تحصیل کنند.