کد خبر: ۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
 با انتشار نامه‌ای از سوی اساتید دانشگاه صورت گرفت

تقدیر از نقش‌آفرینی پیروزمندانه سرلشکر سلیمانی در موضوعات منطقه‌ای

جمعی از اساتید حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه‌های کشور با انتشار نامه‌ای از نقش‌آفرینی پیروزمندانه فرمانده نیروی قدس سپاه در موضوعات منطقه‌ای تقدیر کردند.


145 استاد حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه‌های کشور با انتشار نامه‌ای خطاب به سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از نقش‌آفرینی پیروزمندانه وی و یارانش در حوادث منطقه تقدیر و تشکر کردند.
 در بخشی از این نامه آمده است: در شرایط حساس فعلی که دولت سلطه جوی آمریکا برای حفظ منافع سیاسی- اقتصادی خود و تأمین امنیت دراز مدت برای رژیم نامشروع صهیونیستی، قصد ایجاد تغییرات ژئوپلیتیکی و مهندسی نوین منطقه و جهان‌اسلام داشته و سودای تأسیس خاورمیانه بزرگ را در قارۀ کهن آسیا در سر می پروراند؛ تدابیر حکیمانه رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی مدظله العالی و فعالیت‌های مستشاری شبانه روزی بقیه السلف سازمان دفاع مقدس ملت ایران؛ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع اصلی محقق شدن آن اهداف سلطه جویانۀ ژئوپلیتیک بوده است.
به گزارش فارس، در بخش دیگری از نامه فوق آمده است: نخبگان و بلکه آحاد متخصصین علوم سیاسی، حقوق، روابط بین الملل، مطالعات راهبردی، جغرافیای سیاسی، حقوق بین الملل و ... به نیکی می دانند ایستادگی های مجاهدان متخصص و به تبع آن ناکام ماندن دولت تمامیت خواه  آمریکا در پیشبرد اهداف خود پیرامون کشورهای منطقه، یکی از بزرگترین عوامل تقویت کننده دیپلماسی رسمی کشور به ویژه معاضدت دولت محترم در مذاکرات هسته ای بوده است.