انتقاد وزارت اقتصاد از تغییر مکرر رویههای ثبت سفارش در وزارت صمت
وزارت اقتصاد طی نامهای به معاون وزیر صمت از تغییرات مکرر ضوابط و مقررات در سامانه جامع تجارت انتقاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، از ابتدای سال جاری تاکنون شکایات متعددی توسط فعالان اقتصادی نسبت به تغییرات مکرر رویه ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.
سرپرست معاونت سیاستگذاری وزارت اقتصاد در نامه به دهقان دهنوی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت نوشته است: شکایتهای متعدد مرتبط با آن سازمان که توسط بخش خصوصی ثبت شده است به شرح زیر است:
تغییرات مکرر رویه ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت
عدم امکان ویرایش کامل کد تعرفه در ثبت سفارش
تغییر فرمول محاسبه سهمیه بازرگانان
تغییرات شرایط رفع تعهدات ارزی در سامانه جامع تجارت
تغییرات متعدد در ضوابط ارزی و سهمیه ارزی
تغییر شمولیت ارز صادرات تینر به صورت یکپارچه
سهمیهبندی واردات مواد اولیه کارخانههای تولید محصولات قهوه
توقف واردات بدون سابقه با سقف 500 هزار دلار برای کارتهای بازرگانی صادرشده بعد از سال 1403
عدم تخصیص ارز ترجیحی به ثبت سفارشهای کالاهای اساسی دارای قیمت مصوب تنظیم بازار
گفتنی است، بیشترین حجم از منابع ارزی کشور صرف وارداتی میشود که در حوزههای مرتبط با وزارت صمت است.