تغییر روش ثبتنام دانشآموزان اتباع در مدارس
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش گفت: امسال مهمترین تغییر در ثبتنام اتباع دانشآموز، انتقال مسئولیت تشخیص اقامت قانونی از مدیران مدارس به وزارت کشور بوده است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش، محمد سلیمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانها در میز تخصصی پروژه مهر، اظهار داشت: یکی از شاخصهای مهم در پیگیری پروژه مهر، ثبتنام دانشآموزان و ثبت سفارش بموقع کتب درسی خصوصاً در پایههای ورودی است.
سلیمی افزود: در سالهای گذشته در برخی مناطق بروز مشکلات اساسی به دلیل دیرهنگامبودن توزیع کتب درسی داشتیم که امسال با مدیریت بهتر و اطلاعرسانی شفافتر به حداقل رسیده و با درج گزارشهای ثبت سفارش به صورت دقیق و سریعتر این روند بهبود یافته است.
وی ادامه داد: میزان سنجش دانشآموزان در بدو ورود نیز با توجه به اختصاص کد یکسان حتی برای اتباع از سال گذشته، با سرعت بیشتر و پوشش کاملتر انجام میشود؛ بهگونهای که اکنون عمده استانها از نظر سنجش ۶ سال تمام، جلوتر از تقویم پیشبینیشده هستند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بیان داشت: امسال مهمترین تغییر در ثبتنام اتباع دانشآموز، انتقال مسئولیت تشخیص اقامت قانونی دانشآموزان از مدیران مدارس به وزارت کشور و دفاتر کفالت و مهاجرت بوده است؛ بهگونهای که دانشآموزان اتباع موظفاند برای ثبتنام به دفاتر تعیینشده مراجعه کرده و پس از دریافت معرفینامه، قادر به ثبتنام در مدارس خواهند بود.
سلیمی تأکید کرد: این اقدام در پی سیاستهای کلان نظام و به منظور کاهش تعارضات و بار مسئولیت مدیران مدارس اتخاذ شده است.
وی افزود: با توجه به مرور تجارب سالهای گذشته و بررسی چالشهای توزیع کتب درسی، ثبتنام و سنجش ورودیها، پروژه مهر قطعاً با همکاری و همراهی تمامی مدیران و معاونان استانی، هدف بزرگ خود یعنی آغاز بیدغدغه و با کیفیت سال تحصیلی جدید برای همه دانشآموزان کشور را محقق خواهد ساخت.