پیام وزیر علوم به مناسبت روز دانشجو 16 آذر یادآور روح استکبارستیزی است(اخبار دانشگاه)
وزیر علوم در پیامی به مناسبت 16 آذر اعلام کرد: شانزدهم آذر ماه هر سال یادآور روح استکبارستیزی، استقلالخواهی، عدالتطلبی و آزادیخواهی دانشجوی ایرانی در پرتو آموزههای اسلام عزیز است.
در قسمتهایی از این پیام آمده است:
خاطره از خودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارزی که در جریان اعتراض به دخالتهای بیگانگان در امور ایران در سال 1332 همراه با دیگر دانشجویان انقلابی بپا خاسته، سینه خویش را آماج گلولههای اجنبیپرستان قرار دادند، هرگز از یادها نرفته و برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.
امروز اگرچه از شهادت دانشجویان زنده یاد «مهدی شریعترضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگنیا» قریب به 61 سال میگذرد اما به برکت خون ایشان و دیگر شهدای دانشجو، هنوز طراوت آرمانخواهی، عدالتطلبی، نقد و پرسشگری بر فضای دانشگاهها حاکم است.
دانشجویان انقلابی و استکبارستیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همان دانشجویان بسیجی و رزمندگان شهید معرکههای جهاد و دفاع مقدساند و دانشجویان خلاق عرصههای علم و نوآوری سالیان پس از جنگ همان پرچمداران ابتکار و رصدکننده مرزهای دانش امروز هستند؛ نسلهایی که با وجود فشارها و تحریمها از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و میکنند.
بیتردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تاثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرتافزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامهای درخشان از خود به جای گذاشتهاند.