یک مدیر هنری:
خلق آثار هنری برای شهدای خدمت به قدری زیاد بود که برای انتشار به مشکل خوردیم(اخبار ادبی و هنری)
آیین گشایش نمایشگاه «خادمان ملت» سهشنبه۳۰ اردیبهشت، همزمان با سالگرد شهدای خدمت در نگارخانه عالی حوزه هنری برگزار شد.
محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری «نام» در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه و نمایشگاههای شبیه آن، به ما یادآوری میکنند کسی که به درستی خدمت کرده و با صداقت کار کند، هرگز فراموش نخواهد شد.
این مدیر هنری بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاهی نشاندهنده این است که هنرمندان ما هیچگاه چنین افراد خادمی را فراموش نمیکنند و نه تنها در زمان سختی و وقت وقوع حادثه برای آنها کار خلق میکنند، بلکه با گذشت زمان نیز، این افراد همچنان در قلبشان زنده هستند. وی در ادامه توضیح داد: در آن دوران بیش از ۲ هزار پوستر کار گرافیکی تولید شد و این عدد به قدری بزرگ بود که ما حتی توان انتشار تمام این آثار را نداشتیم و فقط توانستیم برخی از تولیدات را در گستره وسیع منتشر کنیم و بقیه آثار هم در فضای مجازی منتشر شد. همچنین دوستان شاعر حاضر در مشهد، آن شب تا صبح، کار میکردند و شعر میگفتند. همزمان گروههای زیادی در بستر فضای مجازی در سراسر کشور تشکیل شد که با هم مشورت میکردند و روند سرودن شعر ادامه یافت. محمدرضا زنگنه، مدیر گنجینه و گالریهای حوزه هنری نیز در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه «خادمان ملت» گفت: ما شاهد این بودیم که بعد از وقوع حادثه برای شهید رئیسی و همراهانش، هنرمندان بدون درخواست و سفارش شروع به خلق آثار هنری کردند و این آثار با فاصله خیلی کوتاه از تولیدشان، در رسانهها و فضای مجازی منتشر شد و توانست آن حس و حالی که همه مردم درگیر آن بودند را به خوبی منتقل و مدیریت کند. این مدیر هنری در پایان اظهار کرد: شاید بتوان گفت نمایشگاه «خادمان ملت» به نوعی جلوهای از حضور و تاثیرگذاری هنرمندان متعهد را نشان میدهد و با فاصله یکساله از آن ایام به ما یادآوری میکند که کماکان هنرمندان متاثر از اتفاقات کشورشان، نسبت به تولید آثار هنری اقدام میکنند و وظیفه و تعهد شخصی خود به عنوان هنرمند مردمی را به این شکل به نمایش میگذارند.
گفتنی است، نمایشگاه خادمان ملت تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۸ در حوزه هنری برپاست.