کد خبر: ۳۰۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

افزایش نا‌امنی در افغانستان پس از امضای پیمان امنیتی با واشنگتن

معاون دوم رئیس پارلمان افغانستان اعلام کرد، امضای توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن، ناامنی را در افغانستان گسترش داده است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، «صالح محمد سلجوقی» گفت: امضای دو توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن و همچنین، میان کابل و ناتو، سبب گسترش ناامنی‌ها در افغانستان شده است.
این کشور طی روزهای اخیر شاهد حملات تروریستی متعددی در پایتخت، جنوب و شرق بوده است.
این حملات باعث شده که «اشرف غنی احمدزی» رئیس‌جمهور افغانستان با تمدید حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان به مدت یک سال (2015) موافقت کند. طالبان طی هفته‌های گذشته حملات شهری خود را افزایش داده است.