کد خبر: ۳۰۵۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵

توضیحات چمران در مورد عوارض خودروهای پلاک شهرستان در تهران

 
 
رئیس شورای شهر تهران در مورد تعیین عوارض تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، مهدی چمران در جلسه صبح دیروز شورای شهر تهران گفت: موضوعی که از روز گذشته (شنبه) در مورد طرح ترافیک مطرح‌شده در مورد نرخ عوارض است که باید بگویم این رقم تعیین‌شده به علت بازدارندگی است تا موجب شود رانندگان کمتر وارد محدوده مرکزی تهران شوند، چرا که در این محدوده هم آلودگی هوا شدیدتر است و هم ترافیک سنگین‌تر است و ما نگاه درآمدی به این موضوع نداشتیم. چمران با بیان اینکه نرخ ورود به محدوده براساس نرخ تورم بوده و نگاه‌مان بازدارنده بود و بر همین اساس در ساعت اوج مبلغ افزایش می‌یابد و از ۷۵هزار تومان سال قبل به ۱۱۲هزار تومان افزایش یافت، اظهار داشت: در مورد پلاک شهرستان‌ها نیز ما می‌بینیم که خودروهای پلاک شهرستان گروهی به تهران می‌آیند و به عنوان شغل فعالیت می‌کنند و حتی جای خواب ندارند و شما صحبت تاکسیرانان هم بشنوید که راننده تاکسی هزینه کرده و آموزش دیده اما بی‌مسافر می‌ماند و حالا یک خودروی شخصی آن هم بدون شناسایی و شناسنامه شغلی مسافرکشی می‌کند و بعد از مدتی هم به شهر خود برمی‌گردد.
وی بیان اینکه اگر خودرویی با پلاک شهرستان وارد محدوده می‌خواهد بشود، رقم افزایشی آن متفاوت خواهد بود، افزود: نرخ طرح ترافیک خودروهای پلاک شهرستان برای ۵، ۷ و ۱۰ روز به بالا متفاوت است. اگر این خلاف قانون باشد باید بگویند که کدام بخش آن خلاف است. ممکن است که برخی هراس دارند که این موضوع به تمام شهر تسری پیدا کند اما درخصوص آن هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.