kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز


* اگر قرار بود آمریکا حق غنی‌سازی ما را به رسمیت بشناسد مذاکرات 12 سال طول نمی‌کشید. چرا بعضی از افراد به مسائل سیاسی  تا این حد ساده و ابتدائی نگاه می‌کنند؟
1836---0938
* مدعیان دروغین اصلاحات تاکنون تلاش کرده بودند مذاکرات با غرب را تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی جامعه جا بزنند حال که آمریکایی‌ها دست از زیاده‌خواهی خویش برنمی‌دارند و حاضر به حذف تحریم‌ها نمی‌شوند به گونه‌ای القا می‌کنند که مشکل از جانب ایران است. این جماعت در وابستگی به آمریکا حد و مرز نمی‌شناسند.
یک پیام
* خواسته آمریکا برای تمدید مذاکرات از تیرماه به سوم آذرماه امسال رقیق‌سازی 4 تن اورانیوم 2/5 درصد و انتقال ذخایر هسته‌ای کشور به روسیه بود با این حال آمریکا حاضر به حذف تحریم‌ها نیست. پس فایده این مذاکرات چه بود؟
3104---0912
* آقای رئیس‌جمهور فرموده‌اند تحریم‌های ظالمانه باید برداشته شود این حرف درست است ولی راهکار آن توجه به ظرفیت‌های درون کشور و عملی ساختن اقتصاد مقاومتی می‌باشد. حق را باید گرفت.
3783---0936
* ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از این عزیزان تقاضا داریم در قبال فشارهای غرب و زیاده‌طلبی‌های آمریکا ذره‌ای از حقوق و منافع ملی ایران کوتاه نیایند چرا که آمریکایی‌ها نشان داده‌اند قابل اعتماد نیستند و خیلی زود زیر قراردادها و قول و قرارهای خود می‌زنند.
علی‌نژاد
* تا روزی که اسرائیل این رژیم کودک‌کش وجود دارد مذاکرات ایران با غرب به جایی نخواهد رسید. تمام اهداف آمریکا درمذاکرات حفظ اسرائیل و ضعیف نگه‌داشتن ایران است چطور ممکن است آمریکا در مذاکرات به ایران قوی راضی بشود و دست از رژیم صهیونیستی بردارد.
1028---0916
* با این زیاده‌خواهی‌هایی که آمریکا در این مرحله از توافق هسته‌ای راه‌انداخته خدا کند افراد و جماعت غرب‌زده ما سر عقل بیایند و متوجه بشوند تعامل با گرگ ممکن نیست.
4086---0913
* در تحریم‌های 35 ساله، جمهوری اسلامی از راه های قانونی به پیشرفت و ترقی در صنایع مختلف از جمله هسته‌ای دست یافته است.  کار ما قانونی بود ولی دشمن به صورت غیرقانونی و از راه فشار می‌خواهد داشته‌های خود را نابود کنیم و قطعا ملت این نوع مذاکرات را قبول ندارد؟ چرا که حتی مذاکرات برد-برد هم نیست.
روشنایی
* طرح خانم ابتکار در جایگزینی بنزین وارداتی به جای تولید داخل ضربه بدی به طرح سلامت که جان تازه‌ای به نظام‌مند شدن جامعه بخشید زد. اینکه ایشان اعلام کرده تا پنج سال زمان برای بهبود هوای شهرها نیاز است جای تعجب دارد، چرا که به نظر می‌رسد با این روند نابجا و غیرمنطقی در حفظ محیط زیست تا چند صباح دیگر دوام آورد. اما این معمای چگونگی بنزین غیراستاندارد وارداتی و تعطیلی تولید داخل و سود حاصل آن به جیب چه کسی و یا کسانی می‌رود بالاخره روشن خواهد شد.
طالعی
* از پاسخ قاطع وزیر محترم بهداشت دکتر هاشمی به پزشکان متخلف که «دوره منحصر به فرد بودن پزشکان تمام شده و ادعای رفتن به خارج بلوف است» تشکر می‌کنم.
علیمردانی
* از سازمان حج و زیارت انتظار می‌رود حداقل برای مراسم اربعین حسینی 1394 سهمیه کاروان‌های هوایی و زمینی عتبات دارای مجوز را بیشتر نماید تا سیل مشتاقان حسینی بتوانند به راحتی در این مراسم باشکوه و به یادماندنی شرکت نمایند و به ناچار به سوی بازار سیاه و پرداخت هزینه‌های گزاف روی نیاورند.
مینایی
* از مباحث ارزنده استاد رحیم پورازغدی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران تقدیر و تشکر می‌کنم.
0950---0919
* از رئیس‌جمهور محترم درخواست می‌شود برخی از مشاورین خود را مهار کند تا با اظهارات گستاخانه و زنجیره‌ای فضای سیاسی کشور را آلوده نکنند.
7941---0936
* باتوجه به زندگی در غرب و رفت و آمد هر ساله بین دو اقلیم افرادی را می‌شناسم که در تسلط بر فن‌آوری‌های برتر حرف اول را می‌زنند و از اینکه تخصص خود را در اختیار غربی‌ها می‌گذارند ناراحتند به کشور خود عشق می‌ورزند ولی حرص می‌خورند از اینکه بیایند داخل کشور و تخصص خود را در اختیار مدیرانی قرار دهند که جز قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش چیزی بلد نیستند.
عشقی
* در بعضی از ایستگاه‌های مترو اتاقی به استقرار پلیس اختصاص داده شده ولی شاهد مأمور پلیس در این ایستگاه‌ها نیستیم. توجه داشته باشیم که نفس حضور پلیس در مراکز و معابر جلوی ارتکاب جرم و مزاحمت‌ها را می‌گیرد.
6858---0919
* به نظر می‌رسد آنچه در واکاوی طرح تحول سلامت مغفول مانده عدم توجه به تهیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و تأمین نیروی انسانی آن است. به علاوه با واریز زیاد و بی‌هدف سرمایه‌های مالی کشور به شکل شبه یارانه‌ای برای تحقق این طرح در خوشبینانه‌ترین حالت طرح تا پایان عمر 4 یا 8ساله دولت فعلی می‌تواند دوام یابد که در کنار آن باید غفلت از سایر حوزه‌ها را هم اضافه کرد که فعلاً شاهد آن هستیم.
4652---0912
* آزمون استخدامی توسط سازمان تأمین اجتماعی در تمامی استان‌ها در تاریخ 93/7/4 برگزار شد و در تاریخ 93/7/27 نیز نتایج چند برابر ظرفیت اعلام گردید. ولی در بین اکثر استان‌ها متأسفانه استان اردبیل شفاف‌سازی نکرد که از این افرادی که اسامی آنها چند برابر ظرفیت اعلام شد بالاخره چه کسانی پذیرفته شدند. با پی‌گیری‌های صورت گرفته متأسفانه کسی پاسخگو نبود. چرا؟
آقایی- خلخال
* چرا میزان حقوق کارکنان جهاد کشاورزی در استانها نسبت به دیگر ادارات بسیار پایین است. انتظار می‌رود وزیر محترم برای ترمیم حقوق کارکنان سازمانی که با قوت مردم سر و کار دارد تدبیری بیندیشد.
1028---0916
* از نیروهای شرکتی راه‌آهن در پست سوزنبانی با 12 سال سابقه کار هستم. تفاوت حقوق و مزایای ما با سایر کارکنان سرسام‌آور است از مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست رسیدگی داریم.
1707---0916
* عادت کرده‌ایم هر روز در صفحه فرهنگی کیهان خبر چند انحراف فرهنگی را بخوانیم! روزی که خبری نباشد انگار آن روز از آلودگی هوا خبری نیست. باید به مدیران وزارت ارشاد «این تذهبون» گفت که شرایط را برای رشد قارچ‌های سمی فراهم می‌کنند.
8847---0919 و 2478---0913
* بانک مرکزی این آمار را که ساکنین تهران درآمد سالیانه‌شان 40میلیون تومان می‌شود، برچه اساسی محاسبه نموده است؟ آیا همه را با حقوق خود محاسبه کرده‌اند؟ ما که با ماهی ششصدهزار تومان درآمد داریم چطور می‌شود در یک سال 40 میلیون! 7میلیون و دویست هزار تومان کجا و 40 میلیون کجا! مگر اینکه درآمد قشری از مردم چنان نجومی باشد که معدل را به این رقم برساند.
قشقایی- ورامین