kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
واکنش فعالان و شخصیت‌های سیاسی به سخنان سحرخیز

عدم اعلام برائت از سحرخیزها مشکل اساسی اصلاح‌طلبان است

در واکنش به اظهارات عیسی سحر خیز مدیرکل مطبوعات داخلی دولت اصلاحات که «برخی اصلاح طلبان علاقه‌ای به [امام] خمینی ندارند» شخصیت‌های سیاسی تاکید کردند: مشکل اساسی اصلاح طلبان از ابتدا عدم اعلام برائت از افرادی چون سحرخیز بوده است.


رئیس قرارگاه عمار در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره اظهارنظر سحرخیز مبنی بر اینکه خیلی از اصلاح‌طلبان علاقه‌ای به امام خمینی نداشتند، گفت: این اظهارنظر می‌تواند مأموریتی برای عادی‌سازی فاصله گرفتن از خط امام باشد.
حجت‌الاسلام مهدی طائب با اظهار تأسف از اظهارات عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات مبنی بر اینکه خیلی از اصلاح‌طلبان علاقه‌ای به امام خمینی نداشتند، گفت: عیسی سحرخیز انسان فاسقی است چراکه وی با رفتار خود و پناه بردن به ضدانقلاب‌ این موضوع را اثبات کرده است.
رئیس قرارگاه عمار با اشاره به لزوم ریشه‌یابی اظهارات سحرخیز گفت: سحرخیز با غلتیدن در دامن ضدانقلاب اثبات کرده است که وابسته به آنهاست؛ بنابراین این سخن سحرخیز می‌تواند مأموریتی برای عادی‌سازی فاصله گرفتن از خط امام  باشد ؛ یعنی مدعی شود که عده‌ای از اصلاح‌طلبان با خط امام فاصله گرفته‌اند در حالی که اصلاح‌طلبان اعلام می‌کنند که ما در خط امام هستیم.
وی ادامه داد: آقایانی که با آرم اصلاحات آمده‌اند و مدعی اصلاحات هستند، باید موضع خود را نسبت به اظهارات عیسی سحرخیز روشن کنند و برچسبی که توسط این عامل آمریکا، به اصلاحات چسبانده می‌شود، را از خود پاک کنند.
اظهارات سحرخیز نمی‌تواند خدشه‌ای
به جایگاه امام وارد کند
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز در واکنش به اظهارات سحرخیز گفت: این فرد می‌تواند امام را دوست نداشته باشد و به ایشان معتقد نباشد. حرف‌های آقای سحرخیز در حدی نیست که بخواهیم پیرامون آن تحلیل کنیم.
وی در گفت‌وگو با تسنیم تصریح کرد: امام به قدری بزرگ و بزرگ‌منش است و به حدی در دل انسان‌هایی که ایشان را ندیده‌اند جا دارد که چنین اظهاراتی نمی‌تواند خدشه‌ای به جایگاه والای امام خمینی وارد کند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که اگر اصلاح‌طلبان به این موضع اعتراضی دارند، باید این اعتراض را به‌طور علنی بیان کنند، گفت: آنها باید بگویند که ما حرف‌های آقای سحرخیز را قبول نداریم. کسی به آقای سحرخیز التماس نمی‌کند که امام را دوست داشته باشد؛ وی باید خودش بیندیشد و فکر کند که چرا برخی افراد را دوست دارد و برخی دیگر را دوست ندارد.
عدم برائت از افرادی مانند سحرخیز
 مشکل اصلاح‌طلبان
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه نیز در واکنش به این اظهارات گفت: مشکل اصلاح طلبان از ابتدا عدم برائت از افرادی مانند سحرخیز بود و هست.
اسدالله بادامچیان گفت: سحرخیز یا تهمت زده است یا واقعیت را می‌گوید، اگر تهمت زده باشد، اصلاح‌طلبان باید خودشان رفع تهمت کنند و تهمت‌زننده را مورد پیگیری قانونی قرار دهند و بعد هم اصلاح‌طلبان از این آدم‌ها که بر مواضع خود اصرار دارند تبری بجویند و بگویند این آدم‌ها، آدم‌هایی هستند که با ما همراه نیستند.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سحرخیز واقعیت را گفته است، پس بهتر است اصلاح‌طلبان خودشان برای ملت بگویند ما چنین نظری داریم تا ملت تکلیف خودشان را با این‌ها روشن کند و از طرفی در دوره‌ای که اصلاح‌طلبان سعی دارند بگویند ما جزو نظام هستیم، نباید در مقابل چنین مطالبی حرف نزنند و ساکت بمانند.
افکار عمومی سحرخیز را اصلاح طلب می‌داند
زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس نیز  گفت: وقتی یک اصلاح‌طلب می‌گوید که اعضای این طیف علاقه‌ای به امام خمینی ندارند و قصدشان این بوده که از ولایت عبور کنند، یعنی اینکه این تفکر در بین برخی اعضای اصلاح‌طلب جاری بوده است.
وی با اظهار تاسف از اظهارات عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات گفت: افکار عمومی سحرخیز را به عنوان یک عنصر اساسی در بدنه اصلاح‌طلبان می‌شناسند و انتظار این است که کسانی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند در مقابل اینگونه صحبت‌ها موضع‌گیری کنند.
وی افزود: وقتی یک اصلاح‌طلب می‌گوید: برخی اعضای این طیف علاقه‌ای به امام خمینی ندارند و قصدشان این بوده که از ولایت عبور کنند، یعنی اینکه این تفکر در بین برخی اعضای اصلاح‌طلب جاری بوده است و اگر آنها خود را در این نظریه نمی‌بینند، بهتر است به صراحت بگویند که چنین تفکری را قبول ندارند.
اصلاح طلب‌ها با ساختارشکنان
مرزبندی دارند‌!
احمد حکیمی‌پور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز  با بیان اینکه اساس شکل‌گیری جریان اصلاحات بخاطر علاقه به امام است گفت: جریان اصلاحات با حرکت‌هایی که ساختارشکنانه است و به نوعی ثبات و امنیت ملی را دچار آسیب می‌کند مرزبندی شفافی دارد.
وی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: صحبت‌هایی که آقای سحرخیز انجام داده نظر شخصی خودشان است و ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد؛ آنچه به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و گروه‌های اصلاح‌طلب که در قالب شورای هماهنگی جمع شده‌اند، برمی‌گردد این است که ریشه این جریان به خط امام برمی‌گردد.
مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان و دبیرکل حزب آزادی نیز در مصاحبه با تسنیم گفت: یکی از اصول اساسی و بنیادین منشور اصلاح‌طلبان، اعتقاد به قانون اساسی، باور به ارزش‌های انقلاب اسلامی و تأسی و پیروی از حضرت امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی بوده و هست.
وی ادامه داد: جبهه اصلاح‌طلبان براین اصول پافشاری دارد و به هیچ عنوان دیدگاه کسانی که به نوعی به دنبال ساختارشکنی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند را تأیید نمی‌کند.