kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
در جوار حرم محدث بزرگ، حضرت عبدالعظیم(ع)

سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان تهران آغاز شد

سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در تالار شیخ صدوق در جوار حرم محدث بزرگ، حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز به کار کرد.


این دوره از مسابقات از دوم تا هفتم آذر ماه با حضور 118 نفر از بانوان و 187 نفر از آقایان در دو نوبت صبح و بعدازظهر در چهار بخش آقایان و بانوان بزرگسال و شکوفه‌های دختر و پسر زیر 16 سال برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به اینکه برای نخستین بار شهرستان ری میزبان بیش از 300 نفر از قرآنیان در این دوره از مسابقات می‌باشد،‌ گفت: در سال گذشته 286 هزار نفر از قرآن دوستان در سطح استان تهران به رقابت پرداختند و امسال بیش از 450 هزار نفر در مرحله مقدماتی سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری استان تهران شرکت کردند که نشان  از رشد کمی این رقابت‌ها دارد.
حجت‌الاسلام اوتارخانی افزود: شما شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن آبروی شیعه هستید، کسانی که نور آیات الهی همچون انواری در دل‌هایتان می‌تابد و سال به سال شاهد افزایش اشتیاق و اقبال عمومی نسبت به مسابقات قرآن کریم هستیم.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری هم در سخنانی با اشاره به حفظ حرمت قرآن کریم از جانب مسلمانان و عاملان آیات الهی گفت:‌ حرمت نگه داشتن قرآن تنها به احترام ظاهری آن منحصر نمی‌شود، ما باید این کتاب مقدس را احترام معنوی کنیم و  هر روز درصدد آن باشیم تا عمل به آیات الهی را در خود تقویت کنیم.
شایان ذکر است مراسم اختتامیه مسابقات روز جمعه هفتم آذر در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم برگزار می‌شود. برگزیدگان این مسابقات در تمامی رشته‌ها به مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه راه خواهند یافت.