kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
نوبخت:

تکمیل مصلای تهران در دستور کار دولت قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تکمیل مصلای تهران در دستور کار دولت قرار دارد.


محمدباقر نوبخت صبح دوشنبه در بازدید از طرح بزرگ مصلی امام‌ خمینی (ره) و نشست با دست‌اندرکاران این طرح، افزود: از مجموع 41 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی امسال، تاکنون 25هزار میلیارد تومان تخصیص یافته و تا پایان سال این رقم افزون بر 30هزار میلیارد تومان خواهد شد.
وی با بیان اینکه تکمیل470طرح نیمه‌تمام در دستور کار دولت قرار دارد که مصلی تهران از جمله آنهاست، افزود: برای تکمیل مرحله نخست طرح بزرگ مصلی امام خمینی (ره) در بودجه 94 اعتبار در نظر گرفته شده است.
سخنگوی دولت یازدهم، سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی را از راهبردهای دولت برای خروج از رکود، مهار تورم و رشد اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: بدون تردید طرح مصلی تهران از ابر پروژه‌های عمرانی و مقدس در کشور با ابعاد دینی، فرهنگی، آموزشی و نمایشگاهی است که با اتمام آن هم نمازگزاران جمعه و هم افراد متدین و جویای‌ علم و فرهنگ از امکانات نمایشگاهی و سالن‌های آمفی تئاتر آن بهره‌مند خواهند شد.
نوبخت با تاکید بر اینکه، دولت برای اعتلای فرهنگی و دینی جامعه اعتبارات قابل‌توجهی هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: علاوه بر دستگاه‌های دولتی بخش قابل توجهی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های غیردولتی هم از بودجه دولت تأمین می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین از افزایش سهم بخش عمران در پیش‌نویس بودجه سال 94 خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال جاری 20 درصد افزایش یافته به نحوی که در این پیش‌نویس 50 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.