تا سال 2050 هیچ کشور اروپایی جزو 10 اقتصاد برتر جهان نخواهد بود
بیبیسی در گزارشی به نقل از مدیر پیشین سرویس اطلاعاتی اسپانیا نوشته است، اروپا دوران دشواری را پشتسر میگذارد و تا سال 2050 هیچ کشور اروپایی جزو 10 اقتصاد برتر جهان نخواهد بود.
«بیبیسی» در گزارش خود از قول «خورخه دسکالار دِ مازاردو» نوشته است: اروپا در حال افول است و با از دست دادن نفوذ خود، سطح زندگی بسیار بالای آن نیز از بین خواهد رفت. به گفته وی شکنندگی سیاسی اروپا با رکود اقتصادی همراه شده است: پیشبینی رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ تنها 9درصد بود، و این منطقه که یکپنجم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل میدهد، از دیگر مناطق جهان عقبتر خواهد ماند. وی در این مصاحبه میگوید ما در اروپا توانستیم مدتیطولانی این سیستم را حفظ کنیم، چون بر صحنه بینالمللی تسلط داشتیم. اما واقعیت این است که در سال ۲۰۵۰ هیچ اقتصاد اروپایی در میان ۱۰ اقتصاد برتر جهان نخواهد بود. به گفته وی یکی دیگر از عواملی که افول اروپا را نمایان میکند، جمعیت پیر و رو به کاهش این قاره است.