kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
معاون وزیر کار و رفاه خبر داد

بررسی استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در دولت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: تبدیل وضعیت استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.


کورش پرند در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره آخرین وضعیت تبدیل وضعیت استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در مقطعی که این مسئله در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، مجلس آن را به سازمان فنی و حرفه‌ای ابلاغ نکرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: چندی پیش با مذاکره‌ای که با وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی انجام دادیم پیش‌نویس آئین‌نامه این مسئله را تدوین کردیم و شخص وزیر پس از امضاء، پیش‌نویس آئین‌نامه را به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال کردند.
پرند ادامه داد: تبدیل وضعیت مربیان فنی وحرفه‌ای باید در جلسات کمیسیون اجتماعی دولت بررسی شود که تاکنون، سه جلسه کارشناسی برگزار شده و طی آن برخی تغییرات در پیش‌نویس آئین‌نامه اعمال و نهایی شد و امیدواریم که با تصویب در کمیسیون اجتماعی دولت این پیش‌نویس برای تصویب به هیئت دولت ارسال شود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: در این طرح 12 بسته و مدل اجرایی در نظر گرفته شده است برای مثال آموزش در مراکز جوار دانشگاهی از گذشته تا الان در حال اجراست و بحث ما این است که این آموزش‌ها تقویت شده و توسعه پیدا کند.
پرند افزود: یکی از برنامه‌های مهم برای فارغ‌التحصیلان، طرح کارورزی است که جزو برنامه‌های وزارت کار است که با کمک وزارت صنعت اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای آموزش‌های محصول‌محور با کمک بخش خصوصی گفت: اخیرا کارآفرینان در حوزه هنر در خانه و همچنین تولید کیف و مانتو وارد چرخه این کار شدند و مشاوره و هدایت شغلی را هم همراه دارند.
پرند در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی اجرای برنامه آموزش و اشتغال در مناطق محروم اظهار کرد: در این گونه استان‌ها با استاندار هماهنگ می‌کنیم و در صورت علاقمندی مسئولان استانی، یک تور کارآفرینی براساس نیازهای استان و آمایش سرزمینی به آن استان اعزام می‌کنیم.