kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳

اخبار کوتاه از فوتبال


تغییرات مدیریتی در پرسپولیس
رئیس سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد. پس از جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که شب گذشته برگزار شد، حمیدرضا سیاسی به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد.سیاسی پیش از این رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود.همچنین جعفر کاشانی، پیشکسوت پرسپولیس و عضو جدید هیات مدیره به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه انتخاب شد. حکم مدیرعاملی سیاسی باید به تایید وزارت ورزش و جوانان برسد.
پیام تسلیت بلاتر برای درگذشت مظلومی
سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی به علی کفاشیان درگذشت غلامحسین مظلومی را تسلیت گفت. سپ بلاتر در نامه خود نوشت: انتشار خبر درگذشت غلامحسین مظلومی معروف به «سرطلایی»؛ بازیکن بین‌المللی فوتبال ایران، مربی و سرپرست فوتبال بسیار حزن‌انگیز بود. من از طرف فیفا و خانواده جهانی فوتبال، از صمیم قلب به شما، فدراسیون فوتبال ایران و علی‌الخصوص به خانواده غلامحسین مظلومی، دوستان و طرفداران وی تسلیت می‌گویم. امیدوارم تا از این طریق توانسته باشم مطالبی را عنوان کنم که باعث آرامش و تسلی خاطر شما شده و کمی از غم و اندوهتان کم کنم.
دفاع تمام قد عسگری از داور دربی
رئیس دپارتمان داوری معتقد است بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس یکی از کم اشتباه ترین قضاوت‌های دربی چند سال اخیر بوده است.حسین عسگری گفت: درباره صحنه‌های حساس شهرآورد 79 گفت: پس از بازبینی فیلم بازی استقلال و پرسپولیس به اطلاع کادرفنی دو تیم می‌رسانم که گل نخست پرسپولیس پس از همکاری بسیار خوب ظهیری –کمک داور دوم بازی در اعلام خطا کاملا صحیح توسط مهاجم پرسولیس به ثمر رسید. وی ادامه داد: درباره تکل محسن بنگر دقیقه 12 بازی در محوطه جریمه پرسپولیس دفع توپ این بازیکن کاملا صحیح بود. هرچند که پس از آن هم برخورد فیزیکی معمول در بازی بین وی و بازیکن تیم استقلال پیش آمد اما هیچ خطایی بین دو بازیکن رخ نداد. وی ادامه داد: آخرین صحنه مورد بحث در این دیدار در دقیقه 4+90 در حمله تیم پرسپولیس اتفاق افتاد که مدافع تیم استقلال در داخل محوطه جریمه مرتکب خطا روی طارمی بازیکن تیم پرسپولیس شد که داور دستور به ادامه بازی داد، در صورتی که داور باید به سود تیم پرسپولیس اعلام پنالتی می‌کرد و به بازیکن استقلال هم کارت زرد نشان می داد. رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: بطور قاطعانه اعلام می‌کنم که هیچ نامه‌ای از سوی باشگاه پرسپولیس مبنی بر اعتراض به انتخاب جهانبازی برای قضاوت در بازی دربی دریافت نشده است. همچنین از کادر فنی با سابقه استقلال توقع داریم که تحت تاثیر مطالب غیر واقعی قرار نگیرد و نسبت به عملکرد داوران معترض شود.
قطع همکاری پیکان با ابراهیم‌زاده
اعضای هیئت مدیره باشگاه پیکان پس از برگزاری جلسات مختلف در ارزیابی عملکرد کادر فنی سرانجام به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با منصور ابراهیم‌زاده ادامه همکاری داشته باشند و به همین خاطر با این سرمربی قطع همکاری کردند. ابراهیم‌زاده در 15 دیدار خود 4 برد، 5 تساوی و 6 باخت به دست آورد و با 17 امتیاز و تفاضل گل 5- جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی را در پایان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر کسب کرد. در حالی که پیش از این زلاتکو کرانچار اصلی‌ترین گزینه برای هدایت سفیدپوشان پیکان به شمار می‌رفت اما حالا 4 مربی ایرانی شانس اصلی بر عهده گرفتن هدایت تیم پیکان به حساب می‌آیند.پرویز مظلومی، یحیی گل‌محمدی، صمد مرفاوی و اصغر مدیرروستا چهار مربی‌ای هستند که از شانس بالاتری نسبت به کرانچار برای سرمربی‌گری پیکان برخوردارند. نکته جالب در این فهرست این است که گل‌محمدی ومرفاوی در حال حاضر با باشگاه‌های خود به عنوان سرمربی قرارداد دارند.
کرار به ایران برگشت
جاسم کرار هافبک عراقی استقلال دیروز به تهران برگشت و احتمالا امروز در تمرین استقلال شرکت می‌کند. استقلال پنجشنبه در چارچوب رقابت‌های جام حذفی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود.