kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
معاون استاندار خوزستان:

عوارض خروجی از زائران اربعین حسینی دریافت نمی‌شود

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: 12 هزار و 500 تومان عوارض خروجی تا پایان اربعین حسینی از زائران گرفته نمی‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قدرت‌الله دهقان در جلسه شورای عتبات عالیات اظهار کرد: با برطرف کردن مشکلات تلاش می‌شود که تراکم زوار در مرزها نداشته باشیم.
وی افزود: تمهیداتی اتخاذ شده است که زائران اربعین حسینی سهل‌تر و راحت‌تر به کربلا اعزام شوند.
دهقان گفت: باجه‌های گذرنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اداره کل حج و زیارت تمهیداتی نسنجیده برای ثبت‌نام افراد در مرزها فراهم خواهد کرد.
معاون امنیتی انتظامی استاندارد خوزستان یادآور شد: باید تمهیداتی فراهم شود که افراد بتوانند ویزای خود را در اهواز، آبادان و خرمشهر بگیرند. وی با بیان اینکه شهرداری اهواز به عنوان شهرداری معین در منطقه چزابه و شهرداری‌های آبادان و خرمشهر شهرداری معین در مرز شلمچه هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های معین امکانات و ماشین‌آلات لازم را در مناطق دشت آزادگان، شلمچه و چزابه فراهم می‌کنند.
دهقان ادامه داد: تدابیر برای برگشت زائران در مرزها نیز فراهم شده و اداره کل حج و زیارت خوزستان با همکاری شرکت‌های ذی‌ربط امکان بازگشت زائران را تسهیل خواهد کرد.
استاندار خوزستان نیز در این جلسه برخودداری زائران اربعین حسینی از تجمع در مرزها تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تجمع زائران چه به صورت فردی و چه گروهی در مرزهای شلمچه و  چزابه صورت نگیرد.
وی گفت: دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در نزدیک مرزها نباید خالی باشند و جمعیت هلال‌احمر استان نیز باید از تمام نقاط در مرزها سرکشی کامل داشته باشد و ایرادات را مرتفع کنند.
مقتدایی بر انجام صادرات دولتی در ایام اربعین حسینی به صورت مستقیم از خرمشهر و ارائه خدمات ایاب و و ذهاب و حمل و نقل زائران از سوی شهرداری‌ها تاکید کرد.