kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هیچ تضمینی برای پایان زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دست از حقوق مسلم هسته‌ای خود برداریم، هیچ تضمینی وجود ندارد که آمریکایی‌ها هم دست از زیاده‌خواهی خود بردارند.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علاءالدین بروجردی در مراسم تجلیل از بسیجیان نمونه استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تصریح کرد: امروز به افکار عمومی جهان ثابت شده که ایران اسلامی از دانش هسته‌ای سوء‌استفاده نکرده و به دنبال دست‌یابی به بمب‌های کشتارجمعی نیست.
این نماینده مجلس افزود: با وجود تمام راستی‌آزمایی‌های انجام شده و اثبات حسن‌نیت جمهوری اسلامی ایران، باز هم قدرت‌های زورگوی غربی که به دنبال مانع‌تراشی در راه توسعه و پیشرفت کشورمان هستند، دست از سیاه‌نمایی برنمی‌دارند.
بروجردی گفت: البته ملت ما با روحیه بسیجی و ولایی خود تاکنون در برابر قدرت‌های زورگوی غربی ایستادگی کرده و از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.
وی اظهار داشت: به همین دلیل است که می‌بینیم وضعیت مذاکرات با ابتدای کار تفاوت کرده، چرا که قدرت‌های غربی به خوبی از اقتدار ایران اسلامی مطلع شده و می‌دانند که ما دست از حقوق خود بر نمی‌داریم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ها مدعی هستند که اگر ما از حقوق خود عقب‌نشینی کنیم، تحریم‌ها لغو می‌شود، اما سوال این است چه تضمینی وجود دارد که آمریکایی‌ها و قدرت‌های زورگوی غربی با عقب‌نشینی ما زیاده‌خواهی‌های خود را ادامه ندهند.
بروجردی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در گذشته ثابت کرده‌اند که دست از زیاده‌خواهی و زورگویی خود برنمی‌دارند و اگر ما در مقابل آنها ایستادگی نکنیم، به طور قطع خواسته‌های غیر قانونی و غیر منطقی بیشتری از ما خواهند داشت.
وی یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت و سربلندی انقلاب اسلامی و ایران را بهره‌مندی از روحیه ولایی و بسیجی توصیف کرد.