kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
سردار اشتری:

اولویت پلیس در بحث قاچاق اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در دومین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان، اولویت کاری پلیس در بحث قاچاق را اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای دانست.


سردار حسین اشتری در دومین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق در بندرعباس، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرماندهی انتظامی و دریابانی استان در راستای برقراری نظم و امنیت و اقدامات مقابله‌ای با قاچاق کالا،مواد مخدر و سوخت، بیان داشت: موضوع قاچاق در کشور بویژه در استان هرمزگان، موضوعی است که باید با دقت و جدیت بیشتر به آن توجه شود و همه سازمان‌های مرتبط باید نیروی انتظامی را در این امر یاری کنند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور، سهل‌الوصول بودن و نقص برخی قوانین بازدارنده را از عوامل قاچاق سوخت در استان عنوان کرد و افزود: در بحث مبارزه و مقابله با پدیده قاچاق سوخت بخشی از آن مربوط به نیروی انتظامی، بخش دیگر آن مربوط به مسئولان و مدیران دستگاه‌های استانی و بخشی نیز فراتر از استانی است که می‌طلبد استاندار و رئیس شورای تامین استان،کلیه نهادها و سازمان‌های مسئول را موظف و مکلف به انجام وظایف مربوطه در راستای مقابله با قاچاق نماید.
این مقام ارشد انتظامی به پایگاه خبری پلیس، گفت: نقش و سهم دستگاه‌های مسئول باید مشخص شود و آن دستگاه‌ها وظایف خود را در این امر مهم به خوبی انجام دهند.
وی ادامه داد: در برخورد با پدیده قاچاق سوخت باید اقدامات جدی بویژه با قاچاقچیان عمده و سرشبکه‌ها در داخل و خارج از استان و حتی کشور صورت گیرد که در این راستا باید ضمن تشکیل کمیته‌ای، عاملان اصلی قاچاق سوخت شناسایی شوند.سردار اشتری با تاکید بر اینکه در راستای مقابله و برخورد جدی و ریشه‌ای با معضل قاچاق سوخت در استان هرمزگان، تصریح کرد: همچنین در بحث مقابله با قاچاق سوخت باید مبادی ورودی فرعی و اصلی، ایستگاه‌های ایست بازرسی استان و جایگاه‌های توزیع و عرضه سوخت با جدیت و دقت بیشتری کنترل و خودرو‌های سبک و سنگین حامل سوخت قاچاق توقیف شوند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ما باید با همکاری مسئولان استانی از هر کاری که موجب تنگ‌تر شدن حلقه‌های قاچاق می‌شود دریغ نکرده و موانعی را ایجاد کنیم که معضل و پدیده قاچاق به صورت ریشه‌ای خشکانده شود که برای انجام این مهم باید در ابتدا برای قبح بحث قاچاق توسط رسانه‌های استانی و ائمه جماعات، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.
سردار اشتری با تاکید بر تلاش بیشتر فرماندهان انتظامی و دریابانی و دیگر مسئولان استان در امر مبارزه و مقابله با قاچاق، به ویژه مواد مخدر و سوخت یادآور شد: اجرای ماموریت توسط نیروی انتظامی باید با اقتدار و جدیت لازم صورت گیرد و ما در هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد افراد متخلف به قانون و اقتدار نیروی انتظامی جسارت کنند.