kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
با برگزاری تظاهرات گسترده خیابانی

انقلابیون بحرین خواستار تسلیم رژیم آل خلیفه به نتیجه همه‌پرسی‌ مردمی شدند

مردم بحرین در ادامه تظاهرات مسالمت‌آمیز خود در حمایت از همه‌پرسی خواستار احترام دولت این کشور به نتایج همه‌پرسی شدند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، معترضان بحرینی که روز جمعه و شنبه گذشته به مدت دو روز در همه‌پرسی تعیین سرنوشت شرکت کرده بودند یکشنبه شب ضمن برپایی تظاهرات از رژیم آل‌ خلیفه خواستند به نتایج این همه‌پرسی احترام بگذارد.
مردم بحرین در این تظاهرات که در مناطق مختلف بحرین برگزار شد شعارهایی علیه آل‌خلیفه سر دادند و تاکید کردند که فریب انتخابات نمایشی و دروغین رژیم بحرین را نمی‌خورند.
شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین نیز طی اظهاراتی تاکید کرد انتخابات در بحرین باید آزاد و سالم و با نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود.
وی افزود: ما به دنبال این مسئله هستیم تا گروهی بی‌طرف برگزاری انتخابات پارلمانی را برعهده بگیرد و با وضع قانون جدید، خواست مردم برای مشارکت در انتخابات آزاد برآورده شود.
شیخ علی سلمان تاکید کرد، مخالفان بحرینی از مطالبات خود در دستیابی به دولت منتخب مبنی بر اراده ملت و انتخاباتی عادلانه بر اساس تاثیرگذاری تک‌تک شهروندان کوتاه نمی‌آید. انقلابیون بحرینی انتخابات نمایشی رژیم آل‌خلیفه را که روز شنبه گذشته برگزار شد، تحریم کردند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده 70 درصد از واجدان شرایط در این انتخابات مشارکت نکردند. این رهبر مخالف بحرینی دخالت نیروهای سپر جزیره در بحرین را نیز اشتباهی راهبردی خواند که به این بحران «ابعاد منطقه‌ای داده و پیچیدگی‌های آن را به ویژه در سطح دولت‌های خلیج فارس» بیشتر کرده است. وی خواستار عقب‌نشینی این نیروها از بحرین شد و تاکید کرد که دولت‌های شورای همکاری خلیج فارس باید بخشی از راهکار حل مشکل بحرین باشد نه اینکه جزئی از بحران ایجاد شده در این کشور  شوند.