kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳

بشاراسد: تروریسم با اقدامات نمایشی ریشه‌کن نمی‌شود

رئیس‌جمهور سوریه گفت، مبارزه با تروریسم نیازمند اقدامات جدی است و این پدیده شوم با حرکات نمایشی ریشه‌کن نمی‌شود.


به گزارش خبرگزاری‌ها، بشاراسد روز یکشنبه در دیدار با یک هیئت پارلمانی روسی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم مستلزم تلاش جدی و اعمال فشار واقعی بر حامیان تروریسم است و تظاهر به مبارزه با تروریسم بی‌فایده است.وی افزود: «حامیان تروریست‌ها باید از حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست‌های تکفیری دست بردارند و به مبارزه جدی با تروریسم بپردازند، در غیر این صورت تظاهر به مبارزه با تروریسم بی‌فایده است و اثری ندارد.»
به گفته بشار اسد «ریشه‌کن شدن تروریسم بیش از هر چیز مستلزم مقابله با افکار تکفیری است، افکاری که توسط برخی از کشورها ترویج و تبلیغ می‌شود.»
رئیس‌جمهور سوریه بر تداوم همکاری سوریه و روسیه در همه زمینه‌ها برای مبارزه با تروریسم و افکار افراطی و غیرمتعارف تاکید کرد.
بقای بشار اسد
«صلاح‌الدین اوزگوندوز» از رهبران شیعیان اسلامبول با تاکید بر اینکه بشار اسد بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری سوریه است اظهار داشت: «آنکارا باید با دولت دمشق مناسبات خود را بهبود بخشد.»
وی افزود: اگر اشتباهی در مورد تحولات سوریه صورت گرفته و محاسبات غلطی انجام شده باید از آن بازگشت و روابط با بشاراسد بهبود یابد. روزنامه السفیر چاپ لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد، تحولات سوریه به گونه‌ای پیش رفته که برکناری نظام بشاراسد از اولویت دولتمردان آمریکا خارج شده است.
خط پشتیبانی تروریست‌ها در حلب شکست
ارتش سوریه در آخرین درگیری‌ها در حلب توانست مهم‌ترین خط پشتیبانی از تروریست‌ها را که تا ترکیه امتداد داشت قطع کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش سوریه موفق شد در استان حلب یک کمربند امنیتی در اطراف شهر حلب ایجاد کند و از این طریق مهمترین خط پشتیبانی لجستیکی از گروه‌های تروریستی را که تا  مرزهای ترکیه امتداد داشت قطع کند.
در این عملیات جبهه شرقی شهر حلب از تسلط تروریست‌ها به طور کامل خارج شد.
این در حالی است که درگیری‌های شدید نیروهای مردمی ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در محورهای مختلف در اطراف شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا در حومه حلب ادامه دارد.
منابع نظامی سوریه همچنین از هلاکت صدها تروریست در مناطق مختلف سوریه از مجله درعا، حمص، لازقیه خبر دادند یگان‌های ارتش سوریه با پشتیبانی توپخانه و بالگردهای ارتش مواضع تروریست‌ها در این مناطق را هدف قرار دادند که طی آن صدها تروریست به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی نیز مجروح و یا پا به فرار گذاشتند.
تحلیلگران نظامی با اشاره به موفقیت‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور تاکید کردند که عملیات نظامی ارتش در سوریه در روزهای آتی پیروزی بزرگی را برای ارتش رقم خواهد زد و به اطلاع مردم خواهد رسید. طی روزهای گذشته نیز خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه، ارتش سوریه موفق شده خود را به پشت دروازه‌های بزرگترین مقر داعش یعنی «الرقه» برساند.