kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳

قربانیان حمله تروریستی در مسابقه والیبال افغانستان به 75 نفر رسید

دفتر مطبوعاتی استانداری پکتیکا در شرق افغانستان اعلام کرد، شمار تلفات حمله انتحاری عصر روز یکشنبه این استان به 75 تن افزایش یافته است.



به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی استانداری پکتیکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 14 تن از زخمی‌های این حمله انتحاری در بیمارستان شهر «شرنه» استان پکتیکا جان باختند.
عصر  یکشنبه یک مهاجم انتحاری بمب همراه خود را در زمین والیبال هنگام برگزاری مسابقه در استان پکتیکا منفجر کرد که بر اثر آن 75 نفر جان باختند و حدود 90 تن نیز زخمی شدند.
«ایوب سالنگی» معاون امنیتی وزارت کشور افغانستان با محکوم کردن این حمله انتحاری از انتقال شماری از مجروحان به بیمارستان سردار «محمد داوود خان» کابل خبر داد.
بر اساس گزارش‌ها ده‌ها تن از زخمی‌های این حمله تروریستی که بیشتر نوجوانان و دانش‌آموزان هستند  با 6 فروند بالگرد ارتش و پلیس افغانستان به کابل انتقال داده شده‌اند. پیش از این شمار کشته‌ها 45 نفر اعلام شده بود.
اشرف غنی رئیس جمهور  افغانستان نیز  این حمله را وحشیانه خواند و به نیروهای امنیتی دستور داد در سرکوب تروریست‌ها از همه امکانات استفاده کنند. تاکنون مسئولیت این حمله انتحاری را شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.