هشدار سمپاد در مورد وعده موسسههای غیرمجاز برای اعزام دانشآموزان به مسابقات جهانی
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، درباره وعدههای موسسههای غیرمجاز برای اعزام دانشآموزان به مسابقات جهانی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، الهام یاوری، گفت: اعزام بدون مجوز دانشآموزان به مسابقات جهانی ممنوع است و خانوادهها فریب وعدههای موسسههای غیرمجاز را نخورند. یاوری افزود: موسسههای غیرمجاز با سوءاستفاده و دریافت مبالغی هنگفت از خانوادهها، دانشآموزان را بدون مجوز به مسابقات جهانی اعزام میکنند که در این بین نشانها و دیپلمهایی نیز به دانشآموزان اعطاء میشود که هیچ ارزش علمی در کشور و حتی خارج از کشور نیز ندارد. وی ادامه داد: از خانواده دانشآموزان خواهش میشود قبل از اینکه هزینهای شود و ذهن دانشآموز درگیر این مسائل شود و انتظارات غلطی هم در دانشآموز ایجاد کنند، در ابتدا اعتبار سنجی شود که این مسابقات معتبر است یا خیر.
به گفته یاوری، مرجع اعتبارسنجی یا بنیاد نخبگان و بعد از آن باشگاه دانشپژوهان جوان است.