مشاور مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی:
قیمت بنزین عادی تغییر نمیکند
مشاور مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به عدم تغییر قیمت بنزین ۱۵۰۰ و سه هزار تومانی گفت: در زمینه کارت جایگاه احتمالا یا کارمزد استفاده از کارت جایگاه در نظر میگیریم یا اینکه قیمت کارت جایگاه مقداری متفاوت باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «عماد رفیعی» در «همایش کشوری شکوفایی سبز، نوآوریهای انرژی و حملونقل پاک» با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که بنزین سوپر در کشور نداریم، افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته در ابتدای امر میزان تقاضا برای بنزین سوپر بیش از ۲۰۰ هزار لیتر در روز نباشد که با توجه به میزان مصرف ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین عادی در روز، عدد کمی است؛ اما اگر به مرور زمان بتوانیم مشوقهای نرخ ارز ترجیحی و معافیت مالیات بر ارزش افزوده و گمرکی را داشته باشیم قیمت میتواند بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان باشد.
او با اشاره به افزایش قیمت کارت جایگاه و عدم تغییر قیمت بنزین ۱۵۰۰ و سه هزار تومانی گفت: این مسئله به غیر از اینکه موجب افزایش قاچاق و بد مصرفی شده دیتاهای ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به دلیل اینکه افراد انگیزهای برای استفاده از کارت سوخت شخصی ندارند. در زمینه کارت جایگاه احتمالا یا کارمزد استفاده از کارت جایگاه در نظر میگیریم یا اینکه قیمت کارت جایگاه مقداری متفاوت باشد.
بازپسگیری یارانه انرژی با مالیات!
مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به ناترازی انرژی در کشور با بیان اینکه تا ۱۲۰ سال آینده منابع نفت و گاز را خواهیم داشت اما با توجه به روند مصرف باید به سمت واردات انرژی به ویژه واردات بنزین و گازوئیل پیش برویم، اظهار کرد: با توجه به تخفیفهایی که در زمینه خوراک و سوخت صنایع وجود دارد بیشترین مالیاتی که از شرکتهای انرژیبر دریافت میکنیم همان سود ناشی از یارانههای انرژی است. پس در نتیجه اگر روزی نتوانستیم یارانههای انرژی را دریافت کنیم درآمدها نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
رفیعی با بیان اینکه استفاده از سوخت سی ان جی در سالهای اخیر با کاهش مواجه بوده است، اظهار کرد: درصد استفاده از سی ان جی از ۲۱ درصد به ۱۳ درصد کاهش یافته که باید اصلاح شود.
ضرورت تعویض فرسودهها
او به مخازن هم اشاره و اضافه کرد: عمر مفید مخازن 15 سال است. بنابراین، به مسئله نوسازی مخازن تاکسیها به صورت رایگان رسیدیم و عزم انجام چنین اقدامی برای وانت بارها را هم داریم. ضمن اینکه 90 درصد موتورسیکلتها و 52 درصد تاکسیها فرسوده هستند. از 35 میلیون خودرو 18 میلیون دستگاه فرسوده وجود دارد.
مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با بیان اینکه مذاکراتی را با آژانسهای اینترنتی در همین راستای اسقاط خودروهای فرسوده داشتهایم گفت: رانندگان آنها حتی اگر خودرویشان تاکسی نباشد نیز نسبت به تبدیل خودروی خود اقدام کنند؛ چرا که بخش عمدهای از هزینه تبدیل را ما پرداخت کنیم. میزان کارمزد را نیز شرکتهای اینترنتی کاهش دهند تا مالکان خودروها انگیزه این کار را داشته باشند.