در جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیسجمهور مطرح شد
عارف: بهرهگیری از توان دانشبنیانها راهبرد دولت است
معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر اینکه بهرهگیری از توان شرکتهای دانشبنیان و انتقال فناوریهای نوین و روز دنیا در اجرای طرحها، اولویت و راهبرد دولت چهاردهم است،گفت: پیش از الزام قانونی پیوست فناوری در اجرای طرحها باید باور و فرهنگ بهرهگیری از توان ساخت داخلی اقلام پرکاربرد فناورانه و حمایت از شرکتهای دانشبنیان در کشور نهادینه شود.
محمدرضا عارف، معاون اول رئیسجمهور در نهمین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ با تأکید بر اینکه وزرای دولت چهاردهم در بهرهگیری از توان شرکتهای دانشبنیان پیشتاز هستند، گفت: قطع وابستگی کشور به فناوریهای سایر کشورها تنها با کمک استفاده از شرکتهای دانشبنیان و مراکز علمی و پژوهشی امکانپذیر است و تجربه سالیان گذشته نشان داده است این شرکتها در همه زمینهها درخشیدهاند.
وی تصریح کرد: هزینههای عدم بهرهگیری از فناوریهای روز جهان و تکیه بر توان علمی داخلی با وجود جوانان نخبه و تحصیلکرده ایرانی در اقتصاد کشور طی سالیان گذشته مشهود است و پیوست فناوری در تمامی طرحها علاوه بر
الزام قانونی یک نیاز اساسی و مبرم کشور است تا زمینه رشد این شرکتهای دانشبنیان نیز فراهم شود.
معاون اول رئیسجمهور با اشاره به اجرای هرچه سریعتر طرحهای وزارت نفت در میادین مشترک نفتی با توجه به تأثیر اساسی آن در اقتصاد و درآمدهای کشور و با بیان اینکه توسعه میادین مشترک نفتی راهبرد دولت چهاردهم است، گفت: در دولت چهاردهم به دنبال عددسازی و ارائه آمار صرف نیستیم و میخواهیم به دور از شعارزدگی عمل کنیم و خوشبختانه وزرای دولت در هماهنگی و همکاری کامل با یکدیگر هستند.
عارف همچنین به اجرای طرحهای بهبود و افزایش تولید میادین مشترک آذر در ایلام و میدان نفتی مسجدسلیمان اشاره و تصریح کرد: مردم مسجد سلیمان حق بزرگی به گردن کشور دارند و همچنین مردم غیور ایلام در هشت سال دفاع مقدس دفاع جانانهای در برابر دشمنان بعثی کشور داشتند و وظیفه دولت است تا در اجرای طرحهای بزرگ نفتی توجه ویژهای به توسعه زیرساختها به ویژه جادهها و خدمات عمومی مردمان این منطقه داشته باشد.