بقایی:
برنامه صلحآمیز هستهای ایران تحت نظارت آژانس دنبال میشود
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، برنامه صلحآمیز هستهای ایران در چارچوب معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان کاملا شفاف و تحت نظارت آژانس دنبال میشود.
اسماعیل بقایی شامگاه شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد اظهارات مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی مبنی بر افزایش توانایی ایران در تولید اورانیوم غنیشده با خلوص ۶۰ درصد گفت: صحبتهای رافائل گروسی اشاره به عملکرد تقابلی و غیرسازنده سه کشور اروپایی و آمریکا در شورای حکام دارد که طی آن بدون هیچ توجیه منطقی یا مبنای قانونی اقدام به طرح و تصویب قطعنامهای علیه ایران کردند.
به گزارش ایرنا، وی با یادآوری سفر رافائل گروسی به تهران و تفاهمهای صورتگرفته برای تقویت همکاریهای فنی فیمابین ایران و آژانس، خاطرنشان کرد: آقای گروسی با ابتکارهائی به ایران آمده بود اما این سه کشور اروپایی و آمریکا بودند که با دنبال کردن سیاست فشار و سوءاستفاده از شورای حکام، باعث بینتیجه ماندن کوششهای مدیرکل شدند.
بقایی با بیان اینکه برنامه صلحآمیز هستهای ایران در چارچوب معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان کاملا شفاف و تحت نظارت آژانس دنبال میشود، تاکید کرد: فعالیتهای اخیر نیز با اطلاعرسانی دقیق به آژانس بینالمللی انرژی اتمی صورت گرفته و تحت نظارت مستمر آن
میباشد.