kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
نوبخت در حاشیه هیئت دولت :

۳ هزار و ۴۰۰ پست سازمانی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اختصاص یافت

سخنگوی دولت تاکید کرد: 3هزار و ۴۰۰ پست سازمانی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه هیئت دولت اختصاص یافت.


سخنگوی دولت با اشاره به سوم آذر و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: من هم این امید را دارم، فرزندان این مملکت صادقانه تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند و مردم و رهبری راضی باشد.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در نشست خبری با خبرنگاران به ایجاد سه هزار و 400 پست سازمانی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد که به تصویب هیئت وزیران رسید.
امیدوارم وزیر پیشنهادی علوم با رأی اعتماد گسترده نمایندگان مواجه شود
سخنگوی دولت  در ادامه سخنان خود به وزیر پیشنهادی علوم اشاره و اضافه کرد: امیدوارم وزیر پیشنهادی علوم نیز با رأی اعتماد گسترده نمایندگان مواجه شود و بتوانیم وزارتخانه‌ای که ماه‌ها بدون وزیر بوده و با سرپرست اداره می‌شده ثبات خود را پیدا کند.
 وی بر همین اساس به پایبندی آقای روحانی به قانون و نظر قانونگذاران اشاره و ابراز داشت: ممکن است از نظر ماهوی دیدگاه مجلس متفاوت با دولت باشد اما دولت از هر گونه ایجاد حاشیه به دور است به ویژه در روزهایی که در حال مذاکره با پنج قدرت بزرگ جهانی هستیم دولت جایز نمی‌داند به مسائل دیگری از جمله مواردی که در خصوص عدم تأیید نمایندگان مردم در چند مرحله نسبت به وزیر پیشنهادی رخ داد، حاشیه‌سازی نماید.
 نوبخت در ادامه سخنان خود به بودجه سال 94 اشاره و تصریح کرد: از روز یکشنبه کلیات لایحه بودجه را در هیئت وزیران رسیدگی کرده و به رأی می‌گذاریم.
8سناریو برای نفت در بودجه94
  وی با اشاره به  بیش از دو هزار و نهصد طرح ناتمام در سال گذشته گفت: حداقل 246 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امسال مصمم‌ایم این مبالغ محدود را تخصیص بهینه دهیم.
 نوبخت در بخش دیگری از سخنانش درباره پیش‌بینی قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای بودجه سال آینده 70 تا 80 دلار است. ما 8 سناریو تهیه کردیم و آثار انتخاب هر کدام را در نظر گرفتیم؛ بر این اساس رشد اقتصادی در سال آینده بین 5/2 تا 3 درصد خواهد بود.
نان گران نشده است
وی با بیان اینکه نان گران نشده و دولت دنبال نان ارزان و باکیفیت است، گفت: تلاش ما این است استانداران در استان‌ها این مسئله را مدیریت کنند؛ دولت همچنان در هر حالتی پرداخت یارانه خود را ادامه خواهد داد تا نان با کیفیت به دست مردم برسد.
 سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد فرهادی به عنوان وزیر علوم و حضور وی در دولت اصلاحات، یادآور شد: اینکه آقای فرهادی در دولت آقای خاتمی و در دولت‌های مختلف سابقه و تجربه دارد نقطه ضعف نیست، ‌نقطه قوت است؛ شخصیت‌های متعددی در دولت‌های مختلف حضور داشته‌اند و اکنون نیز در دولت و در مجلس چنین افرادی حضور دارند.
امیدواریم ۳ آذر
 جشن پیروزی بگیریم
 نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما برنامه‌ای برای اینکه در سوم آذر جشن هسته‌ای برگزار کنید دارید، اظهار داشت :‌ من هم این امید را دارم، فرزندان این مملکت صادقانه تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند و مردم و رهبری راضی باشد.
 وی گفت: ما بعد از سال‌ها مقاومت توانستیم به پیروزی دست یابیم. اگر اتفاقی بیفتد خود مردم شادمانی‌شان را منعکس می‌کنند. ما بدون خوشبینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل تلاش کنیم برای سوم آذر خود را آماده نماییم.
اختصاص 35 میلیارد ریال
 برای حوادث غیرمترقبه کاشان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت دولت  روز گذشته به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و مهمترین مسائل کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.
آئین‌نامه جذب، انتصاب و پرداخت فوق‌العاده ویژه رؤسا و اعضای شعب سازمان تعزیرات حکومتی وتصویب اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران  از جمله مصوبات جلسه  روز گذشته هیئت وزیران بود.
همچنین براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ 35 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای بازسازی و جبران خسارت ناشی از سیل و اقدامات پیشگیرانه از حوادث غیرمترقبه شهرستان کاشان در اختیار استانداری اصفهان قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.