کد خبر: ۲۹۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
بقایی:

 دکتر فاطمی، قربانی توطئه استبداد داخلی و استعمار خارجی شد

 
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه، دکتر سیدحسین فاطمی وزیر خارجه دولت ملی ایران را قربانی توطئه مشترک استبداد داخلی و استعمار خارجی دانست.
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه 
۱۹ آبان ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ ۱۹ آبان سالروز شهادت شهید سیدحسین فاطمی، وزیر خارجه دولت ملی ایران است که قربانی توطئه مشترک استبداد داخلی و استعمار خارجی شد.
وی افزود: کوشش برای حراست از استقلال، آزادی، استیفای حقوق ملت و تحکیم حاکمیت ملی، باور قلبی او 
بود.
بقایی تصریح کرد: زمانی در روزنامه باختر نوشت: «ما باید با استقامت و پایداری، استقلال خود را حفظ کنیم و از منافع ملت ایران به هر قیمت که باشد دفاع ‌نماییم.»
بقایی، زادروز اقبال لاهوری را 
به مردم ایران و پاکستان 
تبریک گفت
بقایی همچنین با درج این بیت «زندگی در صدف خویش گهر ساختن است / در دل شعله فرو رفتن و نگداختن است» در حساب خود در فضای مجازی، افزود: زادروز علامه اقبال لاهوری، شاعر ملی پاکستان، پارسی‌سرای ایران‌دوست و متفکر بزرگ جهان اسلام را در شرایطی گرامی می‌داریم که جهان اسلام بیش از هر زمانی به کاربست اندیشه‌های اصلاح‌گرانه او نیازمند است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: این مناسبت را به دو ملت بزرگ ایران و پاکستان و دوستداران ادب فارسی تبریک می‌گوییم.