kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
احمدی مقدم:

مجازات ویژه‌ای باید برای اسیدپاشی منظور شود

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برای اسیدپاشی باید مجازات ویژه منظور شود گفت: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به سرنخ‌های خوبی در زمینه پرونده اسیدپاشی اصفهان رسیده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه در هفت ماه گذشته در انواع جرائم کاهش داشته‌ایم گفت: در اصفهان نیز جرائم سرقت، جرائم مهم و جنایی، کشفیات بین 4 تا 5 درصد، کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات 10 درصدی داشته‌ایم که در مجموع، روند اقدامات نیروی انتظامی در حال بهبود است.
وی با اشاره به حوادث اخیر اسیدپاشی در اصفهان و اینکه آیا تاکنون کسی در این زمینه دستگیر شده است؟ گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، تاکنون شخص خاصی در زمینه پرونده اسیدپاشی در اصفهان دستگیر نشده است، اما وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به سرنخ‌های خوبی در این زمینه رسیده‌اند اما مجرم را نتوانسته‌اند دستگیر کنند و آنچه مسلم است این است که در پرونده اسیدپاشی اصفهان این قضیه یک جریان باندی نیست و یک اقدام فردی است.
احمدی‌مقدم ادامه داد: در صورتی که این پرونده به صورت باندی بود، برای نیروی انتظامی کشف عوامل آن راحت‌تر بود، اما مسئله مهم این است که از تکرار این حوادث در کشور جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 600 تا 700 پرونده اسیدپاشی در کشور گزارش و کشف می‌شود، گفت: باید در کشور برای این جرم مجازات شدیدی منظور شود.احمدی‌مقدم تاکید کرد: حادثه اسیدپاشی اخیر در اصفهان تا حدودی قبح اجتماعی این جرم را افزایش داد و این قضیه نیاز به بازدارنده دارد تا از تکرار آن جلوگیری شود، چنانچه ما در سایر نقاطی که در این زمینه حساسیت‌های بیشتری را احساس کردیم، نظارت ویژه‌ای داشته و اکنون با کاهش روند اسیدپاشی رو‌به‌رو بوده‌ایم.وی در بخشی از صحبت‌های خود در مورد آمار کشوری سرقت گفت: در مدت 7 ماهه گذشته در کشور شاهد 3 درصد کاهش سرقت و 10 الی 11 درصد افزایش کشفیات، هفت درصد کاهش تصادفات جاده‌ای معادل 800 نفر و نیز 6 درصد جرائم قتل، آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه بوده‌ایم.