kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
تحصن کنندگان مقابل سفارت بحرین در لندن:

کامرون! از حمایت رژیم تروریست آل‌خلیفه دست بردار

شماری از معترضان بحرینی با تجمع در مقابل سفارت بحرین در لندن از نخست‌وزیر انگلیس خواستند از حمایت «رژیم تروریست آل‌خلیفه» دست بردارد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، تعدادی از شهروندان معترض بحرینی با برگزاری تجمع و تحصن مقابل سفارت رژیم آل‌خلیفه در لندن پایتخت انگلیس و سردادن شعار علیه رژيم بحرین از دولت انگلیس خواستند از آل‌خلیفه حمایت نکند.معترضان درحالی که تصاویر رهبران و نمادهای انقلاب و پرچم بحرین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی اقدامات غیرانسانی خاندان حکومتی بحرین را محکوم کردند.بحرینی‌ها همچنین به برگزاری انتخابات فرمایشی اعتراض و تاکید کردند که در این انتخابات شرکت نخواهند کرد. انگلیس یکی از حامیان اصلی رژیم آل‌خلیفه است. مردم بحرین با تحریم این انتخابات قرار است همه‌پرسی «سرنوشت» را همزمان با برگزاری انتخابات‌ داخلی این کشور برگزار کنند.
درهمین رابطه هیئت ملی مستقل همه‌پرسی مردمی در بحرین با تاکید بر فراهم شدن تمام مقدمات برگزاری همه‌پرسی مردمی اعلام کرد  اقدامات لازم برای حفظ سلامتی شهروندان اتخاذ شده است.قرار است این همه‌پرسی فردا و روز شنبه برگزار شود و مردم بحرین در مورد تعیین نظام سیاسی کشورشان رای‌گیری کنند.با وجود تلاش نظام آل‌خلیفه و سانسور مطبوعاتی برای سرپوش گذاشتن بر بازتاب‌های همه‌پرسی، پیش‌بینی می‌شود که بحرین شاهد استقبال بی‌نظیر و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای همه‌پرسی باشد.
شهرها و روستاهای مختلف بحرین مدتی است در تایید پاسخ مثبت به همه‌پرسی به صحنه راهپیمایی‌های مردمی تبدیل شده است، این درحالی است که بحرینی‌ها اعلام کرده‌اند که انتخابات فرمایشی آل‌خلیفه که قرار است اول آذر (شنبه) صورت گیرد را تحریم خواهند کرد.در همین رابطه شیخ‌علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اعلام کرد مجلسی که با اراده ملت تشکیل نشود نمی‌تواند جلوی سرکوبگری‌های دولت را بگیرد.وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند مردم را مجبور به مشارکت در انتخابات کند.