kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶

اعلام جزئیات برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بسیج (اخبار ادبی و هنری)

 
 
جشنواره «سودای عشق» ۵ تا ۱۵ آذر به مدت شش روز برگزار خواهد شد.
سعید نجفیان دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) گفت: این جشنواره بنا دارد امسال به صورت دومرحله‌ای برگزار شود‌، به این صورت که آثار از استان‌های مختلف دریافت و سپس آثار برگزیده در جشنواره‌های استانی اجرا می‌شوند. پس از آن در مرحله دوم دو اثر از هر بخش خیابانی و صحنه‌ای و مسابقه نمایشنامه‌نویسی به رقابت در مرحله نهائی می‌پردازند. جشنواره‌های استانی تا هشتم آبان در استان‌ها به اتمام رسیده و بیست و دوم آبان نیز اسامی منتخب به مرحله نهائی اعلام می‌شوند.
نجفیان با بیان اینکه استقبال در استان‌هایی چون خوزستان، خراسان رضوی‌، آذربایجان شرقی و مازندران بالا بوده است،‌ گفت: اما برخی استان‌ها چون سمنان، گلستان و خراسان رضوی اقبال کمتری به جشنواره نشان دادند.
وی محل برپایی جشنواره‌ را یکی از سه استان کرمانشاه، خوزستان و یزد به شمار آورد و گفت: امکانات استان‌ها باید برآورد شده و بین یکی از آنها انتخاب کنیم.
نجفیان درباره رویکردهای اصلی این جشنواره توضیح داد: انتقال روحیه نشاط‌آفرین و امیدبخش و رویکرد کمدی برای‌مان اولویت داشته که در فراخوان هم به آن اشاره شده است. بیشترین طیف مخاطب این جشنواره نیز بازیگران و کارگردانان ۲۰ تا ۴۰ ساله خواهند بود هر چند که همیشه نوجوانان و پیشکسوتان نیز در جشنواره حضور خواهند داشت. وی درباره تفاوت این دوره جشنواره با دیگر دوره‌ها گفت: ۲ موضوع روز به موضوعات ثابت این دوره جشنواره همچون هر سال اضافه می‌شود که این ۲ موضوع امسال «غزه» و «فرزندآوری و خانواده» هستند.