kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
امت اسلام
 مهدی فضائلی: «تشییع باشکوه شهدایی چون شهید نیلفروشان در شهرهای مختلف عراق و ایران بدون ارتباط نسبی و سببی و قومی، گویای این واقعیت است که اشتراک در هدف و مرام و ارزش‌ها غالب شده است.»
عباس‌ها پای حرم ماندند
 نورا براتی با انتشار تصویری از مراسم بدرقه شهید عباس نیلفروشان نوشت: «حاج قاسم گفت جمهوری اسلامی حرم است و «عباس»‌ها پای این حرم ماندند...»
عناصر محور شرارت
 مازیار محتشمی: «چند هزار تحریم بر روی افراد حقیقی و حقوقی ایران به بهانه‌های حقوق‌بشری اعمال شده؟ آیا یک تحریم علیه یک مقام اسرائیلی بعد از یک‌سال قتل‌عام و نسل‌کشی دیدید؟ زنده‌زنده می‌سوزانند، دریغ از یک تحریم بی‌اثر روی کاغذ. حقا و انصافا محور شرارت و شیطان بزرگ همین مدعیان‌اند.»
کدام حزب‌الله؟
 محمد صرفی: «حمله پهپادی دقیق و غافلگیرکننده حزب‌الله به پادگان تیپ گولانی در جنوب حیفا آن‌قدر برای رژیم سنگین بوده که از شرکت‌های صنایع نظامی درخواست کرده تلاش کنند تا رهگیری پهپادها بهبود پیدا کند. کدام حزب‌الله؟ همان که می‌گفتند دیگر کارش تمام است.»
تبلیغ انتخاباتی
 امیرعلی ابوالفتح: «همان دولتی که به اسرائیل سلاح می‌دهد تا فلسطینیان را سلاخی کند، برای اسرائیل ضرب‌الاجل می‌گذارد تا مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان نشود. نیاز بایدن/ هریس به رای حامیان فلسطین در انتخابات 2024».
خطر عادی‌سازی جنایات اسرائیل
 کاربری نوشت: «تصاویر زنده سوختن آدم‌ها رو نگاه می‌کنیم و رد میشیم. هزینه‌اش چیه؟ هر جنایتی که اتفاق میفته و جامعه جهانی در مقابلش سکوت میکنه، میشه نرمال جدید. خط قرمز جابه‌جا میشه. بشر بیشتر و بیشتر برمی‌گرده به بی‌قانونی. به بربریت....»
مدل اروپایی
 حسام‌الدین آشنا: «اشغالگر جنایت می‌کند ولی ایران تحریم می‌شود. این یک مدل اروپایی است.»
تغییر پارادایم
 مهدی محمدی: «حرف‌های وزیر خارجه آلمان در دفاع صریح از حملات اسرائیل به غیرنظامیان، نه فقط یک «اعتراف»، بلکه یک «تغییر پارادایم» است. یاد حرف «مارشال برمن» افتادم که در تجربه مدرنیته نوشته: مدرنیته آشغال‌ها را از خیابان‌های کشورهای غربی جمع کرد و در دل آدم‌ها ریخت!»