kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
صحبت‌های کی روش پیش از بازی امروز

هم من اشتباه کردم،هم سرمربی کره‌جنوبی(گفت و گو)

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید فرصت بازی با اروگوئه، پاراگوئه و کاستاریکا را نداشتیم و امیدوارم بازی با کره محک خوبی برای ایران باشد.


کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از بازی دوستانه با کره‌جنوبی اشاره‌ای به آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران داشت که گزیده‌ای از صحبت هایش در ادامه می‌آید:
*خوشحالیم که مقابل تیم کره جنوبی بازی تدارکاتی خواهیم داشت. کره کنار ژاپن از بهترین تیم‌های آسیا هستند. ما فرصت این را نداشتیم که با تیم‌های اروگوئه، پاراگوئه و کاستاریکا بازی کنیم. بنابراین با کره جنوبی به عنوان یک تیم آسیایی بازی می‌کنیم و فکر می‌کنم محک خوبی برای ما باشد.
*ما گروهی 13 – 14 نفره از بازیکنان را در اختیار داریم که در جام جهانی بازی کرده‌اند و جزو نفرات ما در جام ملت‌های آسیا هم خواهند بود. ما در جام ملت‌ها هم باید از این بازیکنان استفاده کنیم. فرصت زیادی نیست که من بخواهم از بازیکنانی که در برزیل برای ما بازی کردند، در جام ملت‌ها دیگر استفاده نکنم. از طرفی فرصت زیادی هم برای بازی‌های تدارکاتی بیشتر نیست و بنابراین باید به جوان‌ها هم میدان داد.
*هر دو بازی گذشته‌ای که ایران مقابل کره جنوبی داشت، بسیار احساسی بود اما گذشته‌ها دیگر گذشته است. در فوتبال هیچ دو بازی شبیه به هم نیست. منصفانه است اگر بگوییم سرمربی کره جنوبی در دو بازی اخیر اشتباهاتی داشت. من و بازیکنان هر دو تیم هم در آن زمان اشتباهاتی داشتیم اما الان مهم است که متحدانه دست در دست هم مقابل یکدیگر بازی کنیم تا پیشرفت کنیم و آماده‌سازی خوبی برای ما رقم خورد.
*من تجربه 34 سال مربی‌گری را دارم. فوتبال جنگ است و باید آدم‌های حرفه‌ای در آن حضور داشته باشند تا عملکردشان به گونه‌ای باشد که نهایتا موجب لذت‌بخشی و سرگرمی طرفداران فوتبال شود. همان طور که گفتم من خودم از عملکردم در آن زمان رضایت نداشتم و فکر می‌کنم سرمربی وقت کره جنوبی هم از خودش و افکارش راضی نبوده است.