kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

مردم در نماز جمعه نصر به القای ترس از سوی دشمن لبخند زدند

 
 
با وجود تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ترس و وحشت در دل مردم از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، مردم تهران در نماز جمعه نصر حضور یافتند و به ترس از تهدید دشمن لبخند زدند. با ایمان و اقتدار به رهبر خود اقتدا کردند و روز تاریخی و باشکوهی رقم خورد.
حضور شجاعانه رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران در فضای تهدید رژیم غاصب صهیونیستی پس از انجام عملیات «وعده صادق 2» محافل رسانه‌‌ای و ناظران جهانی را حیرت‌زده کرد. 
رهبر انقلاب همچنین روز چهارشنبه؛ فردای عملیات «وعده صادق 2» در محفل دیدار با نخبگان در حسینیه امام خمینی(ره) حضور یافته بودند.
نماز جمعه تهران در حالی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد که از حضور ایشان در کسوت امام جمعه تهران بیش از پنج سال می‌گذرد. آخرین حضور رهبری در نماز جمعه در سال ۱۳۹۸ بعد از به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی بود.
به گزارش ایسنا، با وجود تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ترس و وحشت در دل مردم از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، مردم تهران در نماز جمعه نصر حضور یافتند و به ترس از تهدید دشمن لبخند زدند. با ایمان و اقتدار به رهبر خود اقتدا کردند و روز تاریخی و باشکوهی رقم خورد.
پیش از طلوع آفتاب، شمار زیادی از مردم مقابل در‌‎های مصلی منتظر ایستاده بودند.
به محض باز شدن درهای مصلی، هزاران نفر از مردم تهران با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین، پرچم زرد رنگ حزب‌الله و پرچم سفید رنگ با آرم جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای شرکت در فریضه نماز جمعه مشتاقانه وارد مصلی شدند.
در جای جای مصلی و صحن‌های نماز جمعه عکس‌هایی از امام و رهبری، شهید قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و فرماندهان شهیدِ سپاه نصب بود.
اتوبان و خیابان‌های اطراف مصلای تهران مملو از جمعیت مشتاق نماز خواندن به امامت رهبری انقلاب بود.
تراکم حضور مردم در محل نماز جمعه به حدی زیاد بود که علاوه‌بر صحن مصلی، خیابان‌های اطراف مصلی نیز مملو از جمعیت بود.
به گزارش ایرنا، مردم برای سلامتی حضرت آقا صلوات می‌فرستادند و شعار حیدر حیدر سر می‌دادند، در داخل مترو خانمی را دیدم که دستش شکسته و گچ گرفته بود، می گفت همه گفتند با این اوضاع دستت می‌خواهی بروی نماز، جواب دادم این که چیزی نیست من در نماز آقا بعد از شهادت حاج قاسم هم شرکت کردم در شرایطی که دوشنبه قبلش پایم را عمل کرده بودم.
مردم از سراسر کشور برای اقامه نماز به امامت حضرت آقا به تهران آمده‌اند. در مصلی که راه می‌روی انواع لهجه‌ها و زبان‌ها را می‌شنوی؛ از اصفهانی و یزدی، تا خوزستانی و شمالی، از ترکی و لری تا کردی و کاشانی.
نمازگزاران در پایان مراسم نماز جمعه تهران با شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات منا الذله»، «لبیک یا حسین»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «لبیک یا نصرالله» مصلی تهران را ترک کردند.
 برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در مصلای امام خمینی(ره)
پیش از آغاز خطبه‌ها و اقامه نماز جمعه، مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سید حسن نصرالله و همراهان شهید ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران قوا و جمعی از مسئولان و صدها هزار تن از مردم مؤمن و انقلابی در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
به گزارش فارس، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، سپس احمد بابایی در رثای شهید سید حسن نصرالله و همراهان ایشان شعر خوانی کرد.
در ادامه حسین الاکرف مداح بحرینی مدیحه‌سرائی کرد. شعار «هیهات منا الذله» 
در صحن مصلی طنین انداز شد.
سپس مهدی رسولی به مداحی پرداخت و نمازگزاران با مشت‌های گره‌کرده شعار «خیبر خیبر یا صهیون» و «لعنت الله علی اسرائیل» سر دادند. مهدی رسولی نیز در مراسم شعر خوانی کرد. همچنین میثم مطیعی در محضر رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله روضه‌خوانی کرد. در هنگام رجز خوانی میثم مطیعی شعار «الله اکبر خامنه‌ای رهبر» در مصلای تهران طنین انداز شد.
 حضور میلیونی مردم در نمازجمعه نصاب عید فطر را رد کرد
حجت‌الاسلام علی سرابیار، رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به حضور میلیونی مردم در نماز جمعه تهران، گفت: مشاهدات میدانی حاکی از آن است که نماز جمعه ۱۳ مهرماه نصاب عید فطر را رد کرده است.
وی افزود: عید فطر امسال بخشی از بزرگراه شهید سلیمانی را داشتیم اما امروز نماز تا تونل رسالت از هر دو سمت امتداد داشت. ظرفیت کل فضای مصلی تکمیل شده بود. رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران عنوان کرد: برآورد ما از حضور مردم میلیونی است. خروج جمعیت از مصلی بالای بیش از یک و نیم ساعت زمان برد.
وی گفت: جاهایی که تدارک دیده بودیم، همه پر شده بودند و در مصلی جای خالی نبود و همین موجب شد تا خروج جمعیت به کندی انجام شود. رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برآورد دقیق از جمعیت پس از بررسی‌ها اعلام خواهد شد.