kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
هلال‌احمر در ۸ استان به حالت آماده‌باش درآمد

پیش‌بینی بارش باران در 10 استان کشور

 
 
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هوای سازمان هواشناسی گفت: شنبه در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده باران و در برخی نقاط دیگر کشور رگبار پراکنده و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.
صادق ضیائیان درباره وضعیت هوای کشور به ایسنا اظهار داشت: شنبه در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده باران و در برخی نقاط خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، تهران و شمال استان‌های البرز، قم و اصفهان و شرق سمنان رگبار پراکنده و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد. یکشنبه در جنوب خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و نیمه‌شرقی یزد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و تنها روز سه‌شنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر رشد ابر گاهی رگبار پراکنده رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و جنوب‌غرب و یکشنبه در شرق کشور وزش باد نسبتا شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی روز شنبه در شمال‌شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و از دوشنبه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. طی شنبه و یکشنبه خلیج‌فارس و مناطق فراساحلی خزر مواج است.
 آماده‌باش هلال‌احمر ۸ استان
در همین حال، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش کامل تیم‌های امدادی‌ و عملیاتی هلال‌احمر ۸ استان درپی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد.
به گزارش ایسنا، بابک محمودی اظهار داشت: بر اثر هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر مخاطره رگبار شدید باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف تیم‌های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در ۸ استان کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.
وی افزود: بر همین اساس روز شنبه استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات و دامنه در شمال استان‌های سمنان، تهران و البرز این پدیده پیش‌بینی شده است.
محمودی با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر متشکل از امدادگران و نجاتگران‌ در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: شهروندان از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و در صورت بروز هرگونه مخاطره با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امدادونجات جمعیت هلال‌احمر تماس حاصل نمایند.