kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

کیهان و خوانندگان

 
 
* آقای پزشکیان! لطفا به اظهارنظر جریان سلطه دقت کنید. ریسپانسیبل استیت کرافت وابسته به اندیشکده کوئینسی در تحلیلی نوشت: «رئیس‌جمهوری ایران، در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود، اعلام کرد که ایران آماده یک توافق هسته‌ای جدید با ایالات متحده است، هنوز مشخص نیست که آیا در ایالات متحده یا اروپا کسی آماده است که پیشنهاد او را بپذیرد یا خیر؟!»
حجازی
* سخنگوی دولت گفته، موضوع اف‌ای‌تی‌اف با هماهنگی مجمع تشخیص در چارچوب پیگیری است و اقدام خواهد شد! پیوستن به این دو کنوانسیون یعنی پذیرش تروریست بودن حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت و قطع هرگونه روابط مالی با این بازوهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی! قطع این بازوهای منطقه‌ای اولین قدم بلعیده شدن ایران اسلامی توسط نظام سلطه غرب و صهیونیسم جهانی است. قطع این بازوها یعنی دور کردن ایران از هژمونی قدرت و کنار گذاشته شدن ایران از معادلاتی ‌که ایران اسلامی هیچ سهم و نقشی در آن بابت تحولات آتی نخواهد داشت.
محمدملک
* روابط عمیق و سودمند و سازنده ما با عراق، برخلاف کج فهمی برخی افراد که میدان و دیپلماسی را در تعارض هم وانمود می‌کردند، نشانگر درستی و سودمندی «همپوشانی میدان و دیپلماسی» در خنثی کردن شیطنت‌های چند لایه غرب است و باید تداوم یابد.
گلشن
* در دولت روحانی (دولت منفعل نسبت به امر و نهی‌های غرب) با گسترش ماهواره تحقیقاتی- فضائی، صرفا به این خاطر که غرب مخالف است و خلاف روح برجام است (!) مخالفت می‌شد؟! این تصور غلط، موجب شد کشور با وجود ظرفیت‌های بالای پیشرفت علمی و فنی، از عملیاتی کردن این پیشرفت‌های ضروری باز بماند و جوانان نخبه و متخصص این فن دچار سردرگمی و رخوت شوند.
قربانی
* نگرانی رژيم وحشی از رسیدن هزاران نفر از سوریه، عراق و یمن به مرزهای سرزمین اشغالی است. رزمندگان جبهه مقاومت آماده حضور در میدان نبرد هستند.
اقبالی
* چرا در برخی انتصابات دولتی، احکام قضائی و استعلام مراجع اطلاعاتی، دور زده می‌شود و برخی عناصر به شدت مسئله‌دار، از در پشتی، بدون این که از فیلترهای ضروری حفاظتی بگذرند، به کار گمارده می‌شوند؟ مگر رئیس‌جمهور سوگند یاد نکردند که برخلاف قوانین کشور عمل نکنند؟
فراست
 * حضرت آقا در دیدار با هیئت دولت در‌باره دادن مسئولیت به افراد فرمودند: «آن کسی را باید میدان‌دار کرد که «امین» باشد، «صادق» باشد، «متدیّن» باشد، از بُن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی» باشد.» حال کسی که در مقابله با نظام ایستاده و دستگیر و محاکمه و بازداشت شده و هنوز حتی از آن کارها حتی اظهار پشیمانی لفظی هم نکرده است‌، چگونه تا بُن دندان معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی است؟! از دستگاه قضائی و متولیان امر درخواست می‌شود ضمن برخورد با متخلفان‌، مجرمین به‌کارگیری شده منفصل شوند.
محترمی
* همان طوری که رهبرمعظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت فرمودند: «رعایت اولویت‌ها ضروری است و حل مسئله گرانی و تورم جزو اولویت‌های فوری است.» از دولت محترم درخواست می‌شود نسبت به این مهم اهتمام جدی نماید به طوری که در زندگی مردم و سفره آن‌ها دیده شود.
پیرانی
* آقای پزشکیان، بارها بر وفاداری به نظام و قانون اساسی و تبعیت از سیاست‌های کلی و بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرده است، که رویکرد درستی هم هست. اما برخی اقدامات و انتصابات (از فتنه‌گران و بازداشتی‌ها و مجرمان)، مغایر با آن شعار کلی آقای پزشکیان است که امید است نسبت به اصلاح این خلاف قانون‌ها اهتمام نمایند.
کمانکش، بیگلری و...
* آقای پزشکیان خاطر‌تان هست که بعد ازکودتای مخملی ۸۸ جریان سلطه، آشوبگران را سرمایه‌های خود در ایران خطاب کرد؟ حضور این سرمایه‌های استکبار در دولت شما چه مفهومی جز تخریب روحیه انقلابی شما می‌تواند داشته باشد؟‌‎ 
نیک‌نام
* بانک ... بدون اطلاع صاحب کارتخوان به صورت غیرقانونی و بدون هیچ برگ درخواستی، آدرس مغازه‌ را از تهران به اصفهان تغییر داده و مالیات یک میلیارد تومانی فقط برای سال 1397 تعیین شده است! بازرسی بانک هم گفته کاربَر مقصر هم از بانک رفته است و عذرخواهی می‌کنیم و تمام؟! آیا بانک چنین اجازه‌ دستکاری در اطلاعات کارتخوان را دارد؟ اداره مالیات هم قبل از هر اقدامی باید احراز آدرس و کسب و کار برایش مهم باشد. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
هاشمیان
* بسیاری از معدن‌ها سیستم مانیتورینگ دارند. از مسئولان صمت درخواست می‌شود تمامی معدن‌های کشورمان به این سیستم‌ها مجهز شوند تا دیگر شاهد چنین مصائبی دردناکی نباشیم. 
گیوه‌ای
* سامانه ثبت ازدواج بانک مرکزی برای ثبت‌نام وام ازدواج بسته شده و هرکس می‌خواهد وارد سامانه شود به دلیل نامعلومی پیام می‌دهد ازدواج شما ثبت نشده است! پس این جوانان عزیز با این گرانی‌ها چطور می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند؟چرا کسی از دنیا می‌رود سریع شناسنامه او را باطل و همه حساب‌های دنیایی‌اش بسته می‌شود و سامانه خوش حساب او را سریع حذف می‌کند؟
بدری