kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
سلیمی در تشریح جلسه مجلس با رئیس‌جمهور عنوان کرد

انتقاد نمایندگان‌ از برخی انتصابات در دولت

 

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه روز سه‌شنبه 27 شهریور رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد و گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره برخی از انتصابات دولت گلایه‌هایی داشتند که این موضوع را خطاب به رئیس‌جمهور مطرح کردند.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست دیروز رئیس‌جمهور با نمایندگان در محل مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این جلسه مباحثی را درباره مسائل مختلف کشور مطرح کرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کدام به مدت ۲ دقیقه مباحثی را مطرح کردند که عمده نکات نمایندگان درباره لزوم توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و اجرائی شدن این قانون بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به ناترازی برق و انرژی انتقاداتی داشتند و خواستار رفع این مشکل شدند. همچنین برخی از نمایندگان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور شدند.
به گزارش مهر، سلیمی اظهار کرد: همچنین در این جلسه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره برخی از انتصابات دولت گلایه‌هایی داشتند که این موضوع را خطاب به رئیس‌جمهور مطرح کردند. 
 طبق قانون برنامه توسعه جلو خواهیم رفت
خبر دیگر اینکه، دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.
وی افزود: آنچه در ابتدا گفته شد، صرفاً به منظور اخذ رأی و حمایت نبوده است. ما همچنان به آن تعهدات پایبندیم و به دغدغه‌ها و سخنان شما گوش خواهیم داد.
دکتر پزشکان ادامه داد: در حد توان، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آن‌ها را در عمل اجرا کنیم. این تعهد، از روی اعتقاد قلبی است و برخلاف تصور عده‌ای، هدف ما تنها گذر از مشکلات کوتاه‌مدت و سپس رها کردن آن‌ها نیست. ما به سخنان و وعده‌هایی که دادیم پایبندیم و همچنان در خدمت شما خواهیم بود.
 هر جایی نتوانستیم و برنامه قابل اجرا نبود 
به مجلس می‌گوییم
رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.
وی تاکید کرد: وفاق و انسجام که از ابتدا شعار آن را مطرح کردیم در واقع شعار نبود، من معتقد هستم که اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوزات بیگانگان بایستیم باید وحدت و انسجام هم در داخل و هم در میان کشورهای منطقه شکل بگیرد.
 پزشکیان ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و دست از اختلافات برداریم و در نهایت آنچه می‌تواند به عنوان میثاق مشترک ما مطرح شود، چشم‌انداز، سیاست‌های کلی رهبر انقلاب و قانون برنامه است.
رئیس‌جمهور افزود: تلاش می‌کنیم تا جایی که در توان داریم این را اجرا کنیم، جایی که نتوانستیم اجرا کنیم هم اعلام خواهیم کرد که نتوانستیم.
وی تاکید کرد: هر کس که مدعی است که می‎‌تواند، بیاید جلو و کمک کند. ما هم حاضریم اختیار بدهیم که آنچه را ما بلد نیستیم یا نمی‌توانیم را اجرا کند.
رئیس‌جمهور افزود: اگر در طول اجرای قانون برنامه، بخشی قابل اجرا نبود، لایحه اصلاح آن را به مجلس می‌آوریم تا این وحدت و انسجامی که وعده داده بودیم، با هم داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر بر چشم انداز و سیاست و قانون برنامه تمرکز کنیم،‌ می‌توانیم از بسیاری از اختلافات و دعواها دست بکشیم، در گذشته هر چه بودیم و هر چه کردیم را کنار بگذارم و بر چشم انداز و سیاست و به این قانون پایبندم و تلاش خواهم کرد که آن را اجرا کنم.
به گزارش ایرنا، دکتر پزشکیان تاکید کرد: اینکه تصور شود که راه دیگری غیر از این داریم، درست نیست.
 آمریکایی‌ها نمی‌خواهند با ما برادر باشند
افزون بر این، امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: روز گذشته رئیس‌جمهور در نشست خبری خود اعلام کرد که ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم. آقای پزشکیان! شما مجری قانون اساسی هستید و موضوع مذکور در قانون اساسی آمده است.
وی در ادامه گفت: آقای رئیس‌جمهور! شما قسم خورده‌اید که قانون اساسی را اجرا کنید و سؤال بنده از شما آن است که آیا قرار است به اسم وفاق قانون اساسی را تغییر دهید یا به آن عمل کنید؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه رئیس‌جمهور به قانون اساسی گفت: رئیس‌جمهور گفته با آمریکا برادر هستیم در حالی که آمریکایی‌ها ثابت کردند نمی‌خواهند با ما برادر باشند و می‌خواهند با ما دشمنی کنند.
ثابتی بیان کرد: در همان دوره قبل نیز آنان تحریم‌ها را بیشتر کردند و ما عقب‌نشینی کردیم. آقا این عشق یکطرفه است و فقط شما می‌خواهید با آمریکا برادر باشید و آنها نمی‌خواهند و می‌خواهند با شما دشمنی کنند.
 پزشکیان متن برجام و FATF را بخواند
علاوه‌ بر این، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: رئیس‌جمهور اعلام کرده که حل بسیاری از مشکلات کشور مشروط به حل مسئله برجام و FATF است.
وی بیان کرد: با این تفاسیر گویا قرار است در دولت چهاردهم همان مسیر کاملاً غلط دولت روحانی ادامه یابد و حل مشکلات کشور به تأیید و رضایت دشمنان کشور گره زده شود. ما فراموش نمی‌کنیم که زمان کرونا روزانه ۷۰۰ نفر از مردم کشورمان فوت می‌کردند و دولت روحانی به بهانه FATF واکسن وارد نمی‌کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در سال ۹۵ طیب‌نیا، FATF را امضا کرد و سؤال ما این است که آیا تحریمی برداشته شد؟ در همان زمان بلافاصله FATF بیانیه داد که ملت ایران تأمین‌کننده مالی تروریست‌هاست و FATF از ایران خواست که سپاه قدس تمام نیروهای خود را تروریست اعلام کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مطابق با FATF باید تمام اطلاعات مالی ایران و کلیه تجارت‌های کشور به اطلاع آمریکا و کشورهای دیگر می‌رسید و عملاً آنان تمام راه‌های تجاری ایران را شناسایی می‌کردند. سؤال بنده آن است آنهائی که این موارد را برای پزشکیان می‌نویسند حقایق مذکور را به وی گفته‌اند؟
نبویان با بیان اینکه با برجام تحریم‌ها رفع نمی‌شود، گفت: ظریف در برجام تعهد داده است که همه تحریم‌های اولیه آمریکا و همچنین کلیه تحریم‌های موشکی، حقوق ‌بشری 
و سایبری باقی بماند و بر این اساس اگر دوباره بحث برجام مطرح شود معنی‌اش آن است که صنعت هسته‌ای ما نابود شود و در مقابل تحریم‌ها هم برداشته نشود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما برجام را ۸ سال اجرا کردیم اما میزان تحریم از ۸۰۰ مورد به ۱۵۰۰ مورد افزایش یافت. تاکید بنده به رئیس‌جمهور آن است که اول متن برجام و FATF را بخواند و از سوی دیگر به وسوسه کسانی که خانواده و بچه‌های آنان در خارج از کشور هستند توجه و اعتماد نکند. توصیه دیگر من به پزشکیان آن است که از تجربه امید بستن به دشمنان این مرز و بوم به جای اعتماد به ملت ایران در دولت روحانی درس عبرت بگیرد و این مسیر را تکرار نکند.
 حجاب را قربانی بازی‌های سیاسی نکنیم
عباس گودرزی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی دیروز (سه شنبه، ۲۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای پزشکیان! انقلاب اسلامی صادر شد، انقلاب اسلامی زمانی صادر شد که بیداری اسلامی دنیا را فراگیر کرد. انقلاب اسلامی زمانی صادر شد که در مقابل کاخ سفید، جوان‌ها عکس مقام معظم رهبری را بلند می‌کنند و در قلب اروپا و آمریکا نماز جماعت می‌خوانند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمانی صادر شد که جوان‌های جبهه مقاومت که با سنگ علیه اسرائیل ایستادگی می‌کردند، امروز موشک هایپرسونیک به قلب دشمن پرتاب می‌کنند. انقلاب اسلامی را شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی صادر کردند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر می‌خواهید صدور انقلاب اسلامی را ببینید، بد نیست که به پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا سر بزنید. آقای پزشکیان! شما رئیس‌جمهور اسلامی ایران با عظمت و مقتدر هستید و در اظهارات خود به گونه‌ای صحبت نکنید که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم امیدوار شوند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه، گفت: امروز بحث از بی‌حجابی فراتر رفته و به سمت برهنگی رفته است. ما نباید حجاب را قربانی بازی‌های سیاسی کنیم، چرا که حجاب یک اصل لایتغیر دینی است.
به گزارش مهر، وی با اشاره به اظهارات یک خبرنگار در نشست خبری رئیس‌جمهور در انتقاد از عملکرد گشت ارشاد، گفت: نیروی انتظامی کجا یقه این و آن را گرفته که آن خبرنگار گستاخانه این حرف را می‌زند و در عین ناباوری رئیس‌جمهور هم در جواب می‌گوید که تذکر می‌دهد؟