تختروانچی:
اراده دولت چهاردهم تعامل با هشت کشور حاشیه خلیجفارس است
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست مشترک با رؤسای نمایندگیهای کشورهای حوزه خلیجفارس در تهران بر اراده دولت چهاردهم جهت تعامل و رایزنی مستمر بین هشت کشور حاشیه خلیجفارس تاکید کرد.
مجید تخت روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست مشترک با رؤسای نمایندگیهای کشورهای حوزه خلیجفارس در تهران اظهار داشت: دولت چهاردهم برای گسترش روابط با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حاشیه خلیجفارس اهمیت ویژهای قائل است و در جهت تقویت بیش از پیش روابط در همه زمینههای مورد علاقه برنامه ریزی خواهد کرد.
به گزارش مهر، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر پزشکیان به عراق، بر اراده دولت چهاردهم جهت تعامل و رایزنی مستمر بین هشت کشور حاشیه خلیجفارس تاکید کرد.
وی افزود: نزدیکی جغرافیایی و پیوندها و مشترکات هشت کشور حاشیه خلیجفارس زمینه مناسبی برای گفتوگو و رایزنی میان ما را فراهم نموده و ضرورت دارد درباره مسائل مورد علاقه همکاری و هماهنگی مستمر داشته باشند.
تختروانچی با برشمردن برخی موضوعات مشترک میان هشت کشور نظیر همکاریهای اقتصادی، ترانزیت، محیط زیست، کشتیرانی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گارد ساحلی، نگاه همه کشورهای منطقه درخصوص این مسائل را یکسان توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاریها از طریق رفت و آمد، گفتوگو و تعامل تاکید کرد.
در پایان این نشست نیز تعدادی از رؤسای نمایندگیهای حوزه خلیجفارس در تهران دیدگاههای خود را در این خصوص بیان و بر لزوم انجام گفتوگو میان کشورهای منطقه تاکید کردند.