kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
آغاز مسابقات سطح دو لیگ قهرمانان آسیا 

الوحدات اردن- سپاهان ایران؛ انگیزه‌های متفاوت نماینده ایران در امان

 
 
 
تیم فوتبال سپاهان ایران در اولین مسابقه از لیگ سطح 2 آسیا امروز از ساعت 19:30 به مصاف الوحدات اردن می‌رود.
تیم فوتبال سپاهان اصفهان یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران و آسیاست و هواداران این تیم انتظار دارند که همواره تیم‌شان در بهترین وضعیت در مسابقات داخلی و بین‌المللی حاضر شود اما سپاهان در کمال شگفتی مقابل شباب الاهلی امارات در پلی‌آف در خانه شکست خورد تا از رسیدن به مرحله نهائی لیگ نخبگان آسیا بازبماند.
سپاهان حالا باید در لیگ سطح دو آسیا به مصاف حریفانی کم نام و نشان‌تر برود؛ حریفانی که شاید برخی از کارشناسان فوتبال آنها را حتی در حد سپاهان ندانند اما واقعیت این است که فوتبال هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست بنابراین اگر بازیکنان و مربیان سپاهان امشب با غرور در ورزشگاه بین‌المللی امان به مصاف حریف بروند ممکن است که اسیر شگفتی شوند. 
سپاهان بازیکنانی نظیر انزونزی کاپیتان سابقه تیم ملی فرانسه را به خدمت گرفته، مورایس سرمربی پرتغالی و مربی اسبق رئال مادرید را روی نیمکت دارد و از همه مهم‌تر از جوانان شایسته و توانایی بهره می‌برد که برای پیروز شدن کافی هستند. هدف سپاهان در سطح دو آسیا باید قهرمانی باشد و نخستین گام را هم باید مقتدرانه بردارند.
الوحدات اردن حریف ناشناخته‌ای است که در لیگ 12 تیمی اردن در پایان هفته سوم در رده دوم جدول قرار دارد و 7 گل زده و 3 گل هم خورده است. امیدواریم صدرنشین کنونی لیگ برتر که هر 4 بازی اول خود را با برد پشت سر گذاشته دست پر به ایران برگردد.
 مورایس: اطلاع زیادی از الوحدات ندارم 
ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان با الوحدات اردن در لیگ سطح دو آسیا، با تبریک برای سازماندهی جدید AFC اظهار کرد: امیدوارم شروع خوبی برای همه باشد. این بازی، اولین حضور من در این کشور است و تاکنون با تیمی از کشور اردن بازی نکرده‌ام، فقط تیم ملی اردن را می‌شناسم که کیفیت خوبی دارد، جو ورزشگاه‌های این‌جا را اطلاع دارم و کمی از تاریخ کشور اردن را می‌دانم، خوشحالم این‌جا هستم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که سپاهان قبلاً در لیگ الیت بود و اکنون که در سطح دوم هست، رقابت ساده‌تر شده است، بیان کرد: سطح مسابقات به کیفیت بازیکنان نیز بستگی دارد، به کیفیت خودمان ایمان داریم، رقابت ساده نیست، زیرا هر تیمی هدفی دارد و همه برای هدف خود می‌جنگند، باید به هدف و کیفیت همه احترام بگذاریم. تفاوت‌ها در زمین مشخص می‌شود. البته AFC روی همه چیز کار کرده و بهترین امکانات را در اختیار گذاشته است تا اجتماع بهتری را در کنار یکدیکر داشته باشیم.
سرمربی طلایی‌ها ادامه داد: چهار بازی در لیگ داشتیم و یک بازی در پلی‌آف لیگ الیت آسیا داشتیم. امیدوارم اطلاعاتی که از تیم الوحدات داریم، کافی باشد. فیلم بازی آخر الوحدات و الفیصلی را که من دنبال می‌کردم، پیدا نکردیم.
او با اشاره به نبودن VAR در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بیان کرد: به‌عنوان یک انسان، دنیا را با عدالت نگاه می‌کنم، وقتی بهترین ابزار برای عدالت را داریم، انتظار می‌رفت VAR در این بازی باشد. به هر حال VAR چیزی نیست که دو سال به فوتبال آمده باشد، چیزی است که سال‌ها آمده و اطلاعات کافی را دارند، نمی‌دانم چرا نداریم. شاید به‌خاطر منابع مالی و استاندارد ورزشگاه‌ها باشد.
وی افزود: باید همه تلاش می‌کردیم تا برقراری عدالت را حس کنیم، متأسفم که VAR نداریم. امیدواریم بازیکنان دو طرف بدون تقلب و تمارض بازی را پیش ببرند. البته داوران باکیفیتی داریم و مطمئنم کسی با قصد و غرض سوت نمی‌زند.