kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸

کیهان و خوانندگان

 
 
* این راه رفتن روی روح و قلب جریحه‌دار مادران و پدران شهدای امنیت و امربه معروف و نهی از منکر که با انتصاب هتاک‌ترین محرکان آشوب اسرائیلی سال1401 در جایگاه‌های مهم اطلاع‌رسانی و فرهنگی دولت انجام می‌شود چه نسبتی با شعار وفاق ملی رئیس‌جمهور دارد؟ گذاشتن کفش‌دزد به جای پیشنماز‌، اسمش وفاق ملی نیست.
علوی
* انقلاب الهی و اسلامی نشان داده هرکس مثل شهید رجائی و باهنر، سلیمانی و رئیسی درخدمت نظام و انقلاب بود، عاقبت به خیر شد و خدا هم به آن عزت داد و مردم نیز قدردان بوده‌اند و هرکس به انحراف کشیده شد، سیلی خورد!
نادری
* نکته مهم در اولین سفرخارجی رئیس‌جمهور محترم کشورمان این بود که پزشکیان با انتخاب عراق به عنوان نخستین مقصد خود در سفر خارجی، نشان داد که از یک رویکرد یکپارچه در کشور تبعیت می‌کند. 
ظهیرالاسلامی
*شاه بیت سخنرانی چند روز قبل دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری در بازدید از فعالیت‌های زیربنایی و زیرساختی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران این بود که این نگاه بسیجی به معنای واقعی است که می‌تواند مملکت را نجات دهد. ما هم عرض می‌کنیم قطعاً رمز موفقیت دولت در پیشبرد سریع و هدفمند امور در به‌کارگیری و پایبندی به روحیه بسیجی بودن است که البته ضمانت تحقق این راهبرد نیز در گرو انتخاب همکاران خوب با توجه به تأکیدات رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی است.
خدامی
* با وجود سیاست اعلامی آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور، مبنی بر پرهیز از رادیکال‌ها و پیگیری سیاست وفاق در کشور و نیز با وجود آنکه رئیس‌جمهور با ایستادگی در مقابل افراطی‌ها، چهره‌ای همچون آقای اسکندر مؤمنی را برای وزارت کشور معرفی کرده، امّا شنیده‌ها حاکی است برخی از سیاسی‌کار‌ان‌ ستیزه‌جوی داعیه‌دار اصلاح‌طلبی به دنبال کادرسازی از افراطی‌ها برای معاونت سیاسی وزیر کشور هستند. 
امیرخانی
* با همت و تلاش جهادی دولت شهید دکتر رئیسی تعداد روستاهای آبرسانی شده در کشور در ۳ سال اخیر به ۶۱۰۰ روستا رسید. ان‌شاءالله این روند در دولت 14 نیز تداوم یابد تا روستای فاقد آب آشامیدنی به صفر برسد.
جمالی
*یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان کوشیده تا ابراهیم یزدی دبیرکل پیشین گروهک نهضت آزادی را پیشقراول بحث وفاق تعریف و تفسیر کند. گفتنی است اصلاح‌طلبان تندرو تحت این عناوین به دنبال سفیدنمایی گروه‌هایی هستند که حضرت امام خمینی(ره) بارها وخصوصا دراواخر عمر شریفشان خطر آنها را  به ملت گوشزد می‌فرمودند. افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی همچنین تلاش دارند با طرح این قبیل مسائل جهت‌گیری مورد خواست خود را به دولت تحمیل کنند.
اشکان نژاد
* دکتر محرابیان در سخت‌ترین شرایط تنش آب و کمبود برق کشور عهده‌دار وزارت نیرو شد و با تلاش اعجاب‌برانگیز، بی‌ادعا، کم سروصدا و کاملا بی‌حاشیه خدمات زیرساختی کم‌نظیری را به ملت و‌ خصوصا مناطق محروم در معیت شهید رئیسی از خود به یادگار گذاشت. جا دارد مجموعه‌های مردمی از خدمات راهبردی، صادقانه و بی‌حاشیه دکتر محرابیان قدرشناسی کنند.
گرایی
* صهیونیست‌ها از زمان عملیات طوفان‌الاقصی دو هدف راهبردی بلندمدت یکی نابودی حماس و دیگر آزادسازی اسرا، برای خود تعریف و اعلام کرده بودند. اما با گذشت نزدیک به یک سال نه تنها اسرای خود را آزاد نکرده‌اند بلکه در بیشتر مواقع با اجساد آنها مواجه می‌شوند. با پیدا شدن اجساد شش اسیر صهیونیست در غزه اعتراض‌های گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی نسبت به نتانیاهو صورت گرفته که این اعتراض‌ها از نظر تعداد در طول یک سال اخیر و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی سابقه نداشته و برخی مقامات و تحلیلگران صهیونیستی از آن به عنوان اوضاع بسیار وخیم این رژیم یاد کرده‌اند.
اکبرپور
*یافته‌های نظرسنجی جامع «مرکز تأثیر یهودی» نشان می‌دهد، در حال حاضر 29 درصد جمعیت صهیونیست اسرائیل به فکر مهاجرت به خارج از اراضی اشغالی هستند. این آمار می‌تواند در صورت ادامه ناامنی و جنگ افزایش یابد. همچنین 71 درصد از صهیونیست‌ها نسبت به زندگی در اراضی اشغالی در ماه‌های آینده خوش‌بین نیستند. درضمن حدفاصل 7 اکتبر تا به امروز تقریباً 50 درصد از صهیونیست‌ها مجروح یا دچار عوارض ناشی از جنگ شده‌اند. این واقعیت وحشتناکی است که تل‌آویو با آن مواجه شده و راه فرار از این وضعیت خود به‌وجود آورده را نیز ندارد.
بنی عامری
*اسرائیلی‌های صهیونیست اگرچه با یمن فاصله 1000 کیلومتری دارند ولی از بد حادثه با کسانی طرف حساب شده‌اند که تا نابودی اسرائیل دست از مبارزه نمی‌کشند. وزیر دفاع یمن گفته است صنعا با تمام توان با قدرت‌های شروری مانند رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس مبارزه خواهد کرد تا بتواند هژمونی آنان را درهم شکند. محمد ناصر العاطفی تأکید کرده پاسخ این کشور به رژیم صهیونیستی قطعی است و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این زمینه وجود ندارد.
سلماسی
* ضمن تشکر از دادستان محترم بابت تشکیل پرونده‌های بموقع برای افرادی که با برنامه‌، کشف حجاب می‌کنند، اما خوب است که نتیجه تشکیل پرونده‌های قبلی هم برای مردم اطلاع‌رسانی شود. رسیدگی به جرائم این افراد گویا گاهی از تشکیل پرونده فراتر نرفته و یا مجازات‌ها بازدارنده نبوده است که این طور مجددا جسارت برای قانون‌شکنی دارند. باید تجدیدنظر کرد.
ملکی
*چنانچه توسط مسئولان کشورمان برای چین به عنوان بزرگ‌ترین مقصد صادرات محصولات ایران برنامه‌ریزی صورت بگیرد بخش زیادی از مشکلات تولید ناشی از تحریم‌ها مرتفع خواهد شد. مشروط به این که در دولت‌هایی که سر کار می‌آیند اولا همکاری عمیق دو کشور بیش از پیش تقویت شود. ثانیا ساخت و ساز کمربندی و جاده با کیفیت بالا توسط دو کشور مورد توجه جدی قرار بگیرد.
خویی
*در این کشور و در روز روشن بر بالای بلندی کوه‌های وارث جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی، برجی بلند ساخته و در صفحات فروش ویلا تبلیغ می‌کنند و از همه بدتر به ریش مردم و طبیعت و قانون می‌خندند. خدا می‌داند چندین میلیارد به چه کسانی رشوه داده‌اند تا چنین بنایی را در کوه ساخته‌اند و کوه و جنگل را با هم خورده‌اند.
دهنوی
* ده‌ها تن از کارکنان کادر درمان انگلیس به نشانه اعتراض علیه بازداشت و شکنجه همتایان فلسطینی خود توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار پایان فوری جنگ در غزه شدند. ولی سران کشورهای اسلامی دزدانه در تلاشند تا رابطه خود با این رژیم کودک‌کش را گسترش دهند و به حمایت لجستیکی خود اهتمام می‌ورزند.
قدیانی
* دکتر موسی نجفی چه سخن حقی و درستی را بیان داشته است که در دویست سال اخیر از تاریخ ایران همواره ثابت شده است که استقلال واقعی ایران با مردانی از جنس امیرکبیر و رئیسی هم چنان در افق مشرق زمین درخشش و تلألو داشته است و لذا تا زمانی که خاک این سرزمین مستعد باروری چنین مردانی است، سیاست مکر اجنبی و اجنبی‌پرستی در این ملک به جایی نخواهد رسید.
کمالی
*بانک‌ها درحالی طی سال ۱۴۰۲ حدود 6/91 همت تسهیلات به کارمندان خود اعطا کرده‌اند که کل تسهیلات اعطائی نظام بانکی به فرزندآوری کمتر از ۴۶ همت بوده است. به گواه آمار رسمی بانک مرکزی حدود ۳۵۰ هزار نفر در صف وام ازدواج و ۴۲۱ هزار نفر هم در صف وام فرزندآوری قرار دارند. در ضمن دو بانک توسعه صادرات و بانک سرمایه نیز درحالی حتی یک ریال وام فرزندآوری پرداخت نکرده‌اند که وام پرداختی دو بانک به کارمندان خود به ترتیب ۶۴۹ و ۲۹۲ میلیارد تومان بوده است.
ملاقاسمی
* تداوم استفاده از معلمان خرید خدمت، یعنی یک طرح نئولیبرالی و ظالمانه که سال‌ها از معلمان، خدمت دریافت می‌کند آن هم بدون تعهد استخدام و حتی پرداخت منظم حقوق! این روش در دوران شهید رئیسی متوقف شد تا معلمان خرید خدمتی باقیمانده از دولت روحانی، تعیین تکلیف شوند و معلم مورد نیاز با شرایط استخدامی رسمی تأمین شود. بنابراین بازگشت به روش غلط افتخار ندارد!
 عظیمی