kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
گزارش خبری کیهان

نخست‌وزیر تازه کار انگلیس فاسد از آب درآمد

 
 
 
بنابر اعلام روزنامه «تایمز» نخست‌وزیر انگلیس- که تازه هم از راه رسیده- به دلیل خریدهای اعلام‌نشده لباس‌های لوکس و گران‌قیمت برای همسرش «ویکتوریا» از یک اهدا‌کننده مالی(!) با تحقیقات مواجه شده است.
نخست‌وزیر انگلیس از حزب کارگر که هنوز 3 ماه نیست بر مسند قدرت نشسته است، نیامده گُل کاشته است! «کِر استارمر»، به دلیل افشا نکردن این موضوع که یک تاجر مولتی‌میلیونر و کمک‌کننده به حزبش لباس‌های گران‌قیمت برای همسرش خریده، قوانین پارلمان را زیرپا گذاشته است. «وحید علی»، یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس، هزینه مخارج همسر استارمر از جمله مشاوره خرید شخصی و لباس را، قبل و بعد از نخست‌وزیر شدن استارمر، متقبل شده است.
به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، دفتر نخست‌وزیری انگلیس از اعلام کل هزینه هدایا به همسر استارمر و همچنین مدتی که «ویکتوریا استارمر» آنها را دریافت کرده، به روزنامه خودداری کرد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، یک منبع مطلع هم به این روزنامه گفته که این اطلاعات بعداً منتشر خواهد شد. تایمز همچنین اشاره کرد این عضو مجلس اعیان انگیس که قبلاً ریاست هیئت مدیره فروشگاه پوشاک Asos را برعهده داشت، بزرگ‌ترین اهداکننده شخصی استارمر بوده است.
«وحید علی» در سال جاری میلادی لباس و عینکی به ارزش بیش از 18هزار پوند به نخست‌وزیر انگلیس داده و 20هزار پوند هم برای مسکن استارمر در دوره انتخابات و به همین میزان برای هزینه‌های دفتر نخست‌وزیری اختصاص داده است. (گفتنی است، حزب کارگر در مقابل حزب محافظه‌کار از اقشار ضعیف انگلیس حمایت می‌کند!) این عضو مجلس اعیان انگلیس در طی ۲۰ سال، تقریباً یک‌میلیون پوند به حزب کارگر اهدا کرده که از این میزان، ۵۰۰هزار پوند آن از ۲۰۲۰ بوده است. این روزنامه در ادامه تأکید کرده است که از زمان روی کار آمدن استارمر، وحید علی نفوذ گسترده‌ای در محافل حاکم انگلیس به دست آورده که اکثر وزرای دولت از آن بی‌بهره‌اند. به نوشته این روزنامه، سیاستمداران و بازرگانان انگلیسی به طور مرتب گردهمایی‌هایی در خانه این قانونگذار میلیونر انگلیسی دارند.
گفتنی است، سِر کِر رادنی استارمر سیاستمدار انگلیسی است که از ۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (15 تیر 1403)، به عنوان پنجاه‌وهشتمین نخست‌وزیر «بریتانیا» انتخاب شد و فعالیت می‌کند. او همچنین از ۲‌ آوریل ۲۰۲۰ (14 فروردین 1399) رهبر حزب کارگر است. استارمر حزب را به سوی میانه‌گرایی سوق داده است. استارمر و همسر یهودی‌اش دو فرزند دارند، یک پسر که یک سال پس از ازدواج‌شان به دنیا آمده و دختری که دو سال بعد از آن متولد شده است و هر دو بر آیین یهودی مادرشان بزرگ می‌شوند. البته این که فرزندان به آیین مادر بزرگ می‌شوند عجیب نیست، چرا که استارمر گفته به خدا باور ندارد ولی به قدرت ایمان برای گرد هم آوردن مردم اعتقاد دارد!