kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
آغاز لیگ متحول شده آسیا در فصل 2025-2024

تقابل استقلال و پرسپولیس با نمایندگان قطر و عربستان «رونالدو» غایب بزرگ هفته اول لیگ نخبگان است

در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفانی از قطر و عربستان می‌روند. 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
هفته اول لیگ نخبگان فوتبال آسیا از امروز و فردا با برگزاری 6 بازی پیگیری می‌شود و نمایندگان فوتبال ایران برابر حریفان خود قرار خواهند گرفت. طبق برنامه امروز دوشنبه از ساعت 21:30 در ورزشگاه شهدای قدس استقلال میزبان الغرافه قطر است و پرسپولیس دیگر نماینده فوتبال ایران در جده مهمان الاهلی عربستان است. 
استقلال بعد از چند روز هیاهو درخصوص وضعیت کادر فنی در نهایت به ثبات و آرامش رسید و جواد نکونام ابقا شد و برخی مدیران باشگاه نیز در تمرین تیم حاضر شدند تا به بازیکنان نشان داده شود که باشگاه تمام قد پشت سر نکونام است. استقلال 19 روز بعد از باخت به استقلال خوزستان حالا اولین حضورش را در لیگ نخبگان تجربه می‌کند آن هم مقابل تیم الغرافه قطر که برای همه ایرانی‌ها نامی آشناست چون بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی و مهدی طارمی در این تیم بازی کرده‌اند. از سویی دیگر حتی استراماچونی سرمربی اسبق استقلال برای مدتی هدایت فنی این تیم را برعهده داشته است. 
پدرو مارتینز پرتغالی، سرمربی سابق تیم‌های ماریتیمو، ریو آوه، ویتوریا گیمارش و المپیاکوس اکنون هدایت این تیم چندملیتی قطر را برعهده ‌دارد تیمی که خوسلو بازیکن سابق رئال مادرید را در خدمت دارد. او رئال به قهرمانی لالیگا، سوپرجام و لیگ قهرمانان اروپا رسید و قهرمانی لیگ ملت‌ها با اسپانیا را نیز در کارنامه دارد.
جدال تیم‌های الاهلی عربستان و پرسپولیس هم دیدنی است. این دو تیم از سال 1396 تاکنون 4 بار باهم بازی کرده‌اند که دو برد سهم پرسپولیس، یک برد سهم الاهلی بوده و یک مسابقه هم مساوی تمام شده است اما فوتبال عربستان در یکی دو سال اخیر سرمایه‌گذاری هنگفتی روی فوتبال باشگاهی خود کرده و فوق ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا را جذب کرده است. تیم الاهلی نیز به تازگی ایوان تونی مهاجم 28 ساله انگلیسی تیم برنتفورد را با مبلغ ۵۰ میلیون یورو به خدمت گرفت. بازیکنی که‌، جمعه شب و در دیدار برابر النصر، برای اولین‌بار با پیراهن تیم جدیدش به میدان رفت ولی برخلاف انتظارها درخششی نداشت!
بازیکنی که اگر ضرب و تقسیم ریال و دلاری بکنیم دستمزدش به پول ما بیش از 3 هزار میلیارد تومان می‌شود! یعنی بیش از بودجه کل سه تیم استقلال، پرسپولیس و حتی سپاهان! بنابراین پرسپولیس باید با چنین تیمی بازی کند. با وجود تمام این تفاصیل، فوتبال ما مثل همیشه به قدرت و استعداد و غیرت جوانان ایرانی توجه دارد و امیدواریم که پرسپولیس و استقلال به عنوان فوتبال کشورمان بتوانند از پس حریفان چندملیتی خود با فوق ستاره‌هایشان بربیایند. 
رقبای استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان
پرسپولیس و استقلال از ایران، الهلال، النصر و الاهلی عربستان، السد، الریان و الغرافه قطر، العین و الوصل امارات، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق در یک لیگ 12 تیمی با هم رقابت می‌کنند. هر تیم از این لیگ در خانه خود به مصاف چهار تیم می‌رود و در چهار بازی خارج از خانه، مقابل چهار تیم دیگر صف‌آرایی می‌کند.مطابق قرعه‌کشی انجام شده، برنامه دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ نخبگان به شرح زیر است:
پرسپولیس:
پرسپولیس..................................................................................... پاختاکور
پرسپولیس........................................................................................ الشرطه
السد............................................................................................. پرسپولیس
الهلال.......................................................................................... پرسپولیس
پرسپولیس.............................................................................................النصر
پرسپولیس.......................................................................................... الغرافه
الریان........................................................................................... پرسپولیس
الاهلی.......................................................................................... پرسپولیس 
استقلال:
استقلال.......................................................................................... پاختاکور
استقلال............................................................................................. الشرطه
السد.................................................................................................. استقلال
الهلال............................................................................................... استقلال
استقلال................................................................................................. النصر
استقلال .............................................................................................. الغرافه
الریان................................................................................................ استقلال
الاهلی............................................................................................... استقلال
به این ترتیب پرسپولیس و استقلال در تهران پذیرای یاران کریستیانو رونالدو در تیم النصر خواهند بود. سرخابی‌ها همچنین مقابل تیم‌های الهلال، الغرافه، الاهلی، الریان، الشرطه، پاختاکور و السد صف‌آرایی می‌کنند. هشت تیم برتر این لیگ راهی مرحله یک‌هشتم نهائی لیگ نخبگان آسیا می‌شوند. تیم اول این لیگ با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم این لیگ به‌صورت رفت و برگشت با هم بازی می‌کنند. مراحل یک‌چهارم نهائی، نیمه‌نهائی و فینال به‌صورت تک بازی و در کشور عربستان برگزار می‌شود.
رونالدو، غایب بزرگ‌ هفته اول
اما کریستیانو رونالدو به علت ابتلا به ویروس و شرایط جسمی نامناسب، بازی هفته اول لیگ نخبگان آسیا را از دست داد و این یک خبر بد برای مردم عراق است که منتظر حضور این فوق‌ستاره در کشورشان بودند. این می‌تواند بدترین خبر ممکن برای هواداران فوتبال در عراق و طرفداران کریستیانو رونالدو باشد. همان‌طور که در ساعات گذشته اخباری در این خصوص منتشر شده بود، این بار شکل رسمی به خود گرفت و باشگاه النصر درباره وضعیت سلامتی CR7 یک بیانیه منتشر کرد. فوق ستاره پرتغالی به دلیل بیماری که به آن گرفتار شده، قادر به همراهی النصر برای سفر به بغداد و دیدار برابر الشرطه نیست. یک خبر بد برای هواداران عراقی که از مدت‌ها قبل منتظر حضور رونالدو در کشورشان بودند و برای دیدن او، لحظه‌شماری می‌کردند. هواداران عراقی که علاقه زیادی به حضور رونالدو در کشورشان و تماشای او از نزدیک داشتند و زمان زیادی را برای خرید بلیت در صف‌های شلوغ و طویل به انتظار نشسته بودند، حالا با این خبر ناامیدکننده رو‌به‌رو شده‌اند و نمی‌توانند با برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان دیدار کنند. در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، النصر و الشرطه امروز و در ورزشگاه بغداد به مصاف هم خواهند رفت.