kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی:

هرماه یک گردان تلفات می‌دهیم

 
 
 
سرویس خارجی-
اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ جاری چند نظامی خود را از دست داده است، از جمله سؤال‌هایی است که مقامات رسمی این رژیم از بازگو کردنش وحشت دارند. رهبر اپوزیسیون این رژیم اما معتقد است ارتش رژیم صهیونیستی در این 11 ماه 12 گردان از دست داده است. یعنی تقریبا هر ماه بیش از یک گردان!
صهیونیست‌ها دلایل مهمی برای سانسور میزان واقعی تلفات و خسارات‌شان در جنگ‌ها از جمله همین جنگ جاری دارند. یکی از مهم‌ترین این دلایل، وحشت از «مهاجرت معکوس» است. میلیون‌ها صهیونیست با وعده آرامش و آسایش و زندگی خوب به این سرزمین کوچانده شده‌اند و سرزمینی که در آن امنیت نباشد، جای زندگی نیست.
اکنون که بیش از 11 ماه از جنگ غزه می‌گذرد، طبق اخبار و گزارش‌هایی که هر از چند گاهی از این سرزمین اشغال‌شده به بیرون درز می‌کند، حدود یک‌میلیون صهیونیست گریخته و به زادگاه‌شان بازگشته‌اند. جمعیت رژیم صهیونیستی را چیزی بین 8 تا 10میلیون نفر گفته‌اند. یک‌میلیون نفر از 10میلیون نفر، عدد بالایی است، ضمن این که این یک‌میلیون نفر غالبا از نیروهای کیفی هستند که سرمایه‌های خود را برداشته و فرار کرده‌اند. همین امر، می‌تواند یکی از دلایل مهم سانسور آمار واقعی تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی باشد.
حالا خبر رسیده است که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی اعتراف کرده است که، طی 11 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، ارتش رژیم صهیونیستی 12 گردان از دست داده است. با توجه به این که هر گردان از 500 الی 800 نظامی تشکیل شده است. اگر هر گردان را 800 نفر بگیریم، می‌توان گفت بین 6 تا 9هزار و 600 نظامی صهیونیست طی این 11 ماه به دست توانای نیروهای مسلح مقاومت به هلاکت رسیده‌اند. حدود دو ماه پیش نیز وزیر جنگ این رژیم در یک برنامه تلویزیونی، هلاکت یک تیپ از نظامیان این رژیم را تایید کرده بود. هر تیپ معمولا از 4 تا 6هزار نظامی تشکیل شده است. بدین ترتیب می‌توان تخمین زد طی دو ماه گذشته صهیونیست‌ها نزدیک به 3000 نظامی دیگر از دست داده‌اند.
بنا به دلایلی که به یکی از آنها در پاراگراف نخستین این گزارش اشاره شد، می‌توان حدس زد شمار تلفات واقعی این رژیم بسیار بیشتر از این اعدام اعلامی است. به این مهم هم توجه کنید که حزب‌الله لبنان، مقاومت یمن و مقاومت عراق نیز لحظه‌ای حملات‌شان به رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده‌اند. «کودک و نوزادکُشی» اما پاسخ این رژیم به شکست در میادین جنگ بوده است.
شمار شهدای غزه از 41هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت غزه دیروز اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به غزه به 41هزار و 182 نفر رسیده است و بیش از 95هزار نفر نیز از 7 اکتبر سال 2023 تاکنون مجروح شده‌اند. به گفته این نهاد، فقط طی دو روز گذشته، حملات هوائی رژیم اسرائیل به نوار غزه 64 کشته برجای گذاشته است. تقریبا تمام این شهدا، غیرنظامی‌اند و بیش از 16هزار نفر آنها نیز نوزاد و کودک‌اند. صهیونیست‌ها برای جبران شکست در میادین جنگ، به سیاست گرسنگی دادن غیرنظامیان نیز روی آورده‌اند، طوری که هفته گذشته یونیسف اعلام کرد، 50هزار کودک و نوزاد از گرسنگی شدید رنج می‌برند و احتمال مرگ آنها وجود دارد.
اگر حمایت‌های آمریکا نبود
مهم‌ترین دلیل ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، آمریکاست. این را ما نمی‌گوییم، خود صهیونیست‌ها می‌گویند. بنابر اعلام این رژیم، حمایت‌های نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، مالی و... آمریکایی‌ها از رژیم اسرائیل اگر نبود، این رژیم مجبور بود با چوب و چماق به جنگ فلسطینی‌ها برود! وقتی این رژیم با محکومیت تاریخی و بی‌سابقه دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) مواجه و سران آن با خطر دستگیری مواجه شدند، آمریکایی‌ها ضمن تهدید و تحریم مقامات این دیوان نتانیاهو را به کنگره دعوت کردند تا بگویند، احکام صادره علیه صهیونیست‌ها را به هیچ می‌انگارند. دیروز در فضای مجازی اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره حکم ICC راجع به سران رژیم صهیونیستی منتشر شد. خانم «لیندا توماس گرینفیلد» گفت: «اجازه دهید شفاف صحبت کنم؛ حکم دیوان بین‌المللی لاهه، کاغذپاره است؛ ما نتانیاهو را دستگیر نخواهیم کرد.»(!)
تظاهرات‌هایی که تمام نمی‌شوند
این جنایات و حمایت‌ها اما باعث تشدید خشم عمومی از رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است. مردم اردن و نروژ برای چندمین‌بار به خیابان‌ها آمده و علیه نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری شعار دادند. آنها از رهبران خود خواستند، دست از حمایت جنایتکاران بردارند و به داد ملت مظلوم فلسطین برسند. «وقتی کشوری اشغال می‌شود، مقاومت منطقی است» و «از نهر تا بحر برای فلسطین» از جمله دست‌نوشته‌های تظاهرکنندگان نروژی بود. مردم ترکیه نیز مراسم تشییع بزرگی برای شهید عایشه نور (26ساله) فعال حقوق بشری آمریکایی و ترک‌تبار در زادگاهش برگزار شد. دیروز منابع رسانه‌ای گزارش دادند که همزمان با تشییع پیکر عایشه نور در محل تولدش در منطقه «دیدیم» استان «آیدین»، تظاهرات خشم در چندین شهر دیگر ترکیه برگزار شد. این در حالی است که درخواست‌ها برای آغاز تحقیقات مستقل در مورد پرونده او از یک هفته پیش تاکنون ادامه دارد. صبح روز جمعه پیکر عایشه نور که یک هفته پیش به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیده بود، از فرودگاه بن‌گوریون در فلسطین اشغالی به اسلامبول انتقال یافت. استاندار اسلامبول و دیگر مقامات محلی این شهر در مقابل تابوت پوشیده شده با پرچم ترکیه برای ادای احترام به صف ایستادند و حاضران پس از قرائت نماز میت پیکر وی، او را به شهر «ازمیر» منتقل کردند. دیروز «محمد شیاع السودانی» 
نخست‌وزیر عراق نیز از «سکوت مرگبار ابرقدرت‌ها در قبال جنگ غزه» به شدت انتقاد و تاکید کرد که «فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه ساکنان نوار غزه مقابل دیدگان جهانیان اتفاق می‌افتد و کشورهای ابرقدرت با سکوت مرگبار خود، کوچک‌ترین احساس مسئولیتی در قبال آن ندارند.»