kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
طی عملیاتی بی‌سابقه

حزب‌الله پایگاه تیپ 282 توپخانه و انبار موشک‌های نقطه‌زن اسرائیل را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان در راستای گسترش دامنه حملات خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی پایگاه تیپ 282 توپخانه و انبار موشک‌های نقطه‌زن اسرائیل را برای اولین‌بار هدف قرار داد.
 
 
 
 
دلاورمردان جان‌برکف حزب‌الله طی 11ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین سنگ‌تمام گذاشته‌اند. «حزب‌الله شمال اسرائیل را به آتش کشید»، «توان بازدارندگى اسرائيل مقابل حزب‌الله در حال سوختن است»‌، «کسی در کریات شمونه قادر به تنفس نیست، حتی قادر به خروج از منازل خود هم نیستیم»، «دولت نتانیاهو توجهی به شمال اسرائیل ندارد ظاهرا آنها ما را فراموش کرده‌اند و کلیدها را هم به نصرالله سپرده و از این‌جا رفته‌اند»، «بازسازی شهرک‌های مورد هدف موشک‌های حزب‌الله سال‌ها زمان خواهد برد»‌، «اسرائیل تهدید کرده بود که لبنان را به حصر حجر خواهد برد اما این حزب‌الله است که شمال اسرائیل را به عصر حجر برده است»، «حزب‌الله بر اوضاع سیطره کامل دارد هیچ مکانی نیست که در تیررس موشک‌های حزب‌الله نباشد»، «خسارات ناشی از آتش‌سوزی گسترده در ده‌ها نقطه در شمال اسرائیل که توسط موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفته شدند، ۲ برابر خسارات ناشی از جنگ با لبنان در سال ۲۰۰۶ است»، «حزب‌الله معادله خود را بر ارتش اسرائیل تحمیل کرده است»، «موضوع بازدارندگی در برابر حزب‌الله لبنان به پایان رسیده است»، «حزب‌الله با کارآیی بسیار بالا ما را تحقیر می‌کند و این هنر بزرگ نصرالله است». این نقل قول‌ها چکیده‌ای از ده‌ها و شاید صدها نقل قول از رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی درباره حملات گسترده حزب‌الله لبنان علیه مواضع ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی است، حملاتی که طی روزهای اخیر به شدت تشدید شده است.
گسترش دامنه حملات
حملات حزب‌الله طی روزهای گذشته علیه مواضع رژیم صهیونیستی شدت گرفته است. دیروز منابع وابسته به حزب‌الله لبنان از گسترش دامنه حملات و هدف قرار دادن چندین پایگاه جدید رژیم صهیونیستی خبر دادند. به گزارش مهر به نقل از المنار، مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: برای اولین‌بار از آغاز جنگ علیه غزه، پایگاه و مقر تیپ ۲۸۲ توپخانه و موشک‌های نقطه‌زن ارتش رژیم صهیونیستی و انبارهای تسلیحاتی این رژیم در منطقه «یفتاح الیفلیت» در شمال‌غرب دریاچه طبریا را هدف قرار داده است.
 بر اساس این گزارش این حملات که دیروز از سوی رسانه‌های صهیونیستی گسترده توصیف شده بود، به معنای توسعه دامنه عملیاتی حزب‌الله لبنان در هدف قرار دادن مناطق شمال اراضی اشغالی محسوب می‌شود. منابع عبری دیروز شنبه از شلیک دست‌کم ۶۰ موشک به سوی «صفد» و «طبریا » در شمال اراضی اشغالی خبر داده بودند. وبگاه معاریو اعلام کرد که از شب‌جمعه حدود ۶۰ موشک از جنوب لبنان به سمت صفد و طبریا در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از اصابت چند موشک به منطقه «روش بینا» و شمال دریاچه طبریا خبر داد. این حمله منجر به وقوع آتش‌سوزی‌هایی در طبریا شده است. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که ۶ تیم اطفای حریق در تلاش برای مهار آتش در منطقه عمیعاد در الجلیل هستند. المیادین هم به نقل از منابع خبری نوشت: به دنبال حملات حزب‌الله آژیرهای خطر در منطقه «دوفیف» واقع در الجلیل غربی به صدا درآمدند. این در حالی است که حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین و همچنین در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه در منطقه الاحمدیه، مقر تیپ شمالی رژیم صهیونیستی و پایگاه استقرار گروهان الجلیل و انبارهای لجستیکی آن در منطقه «عمیعاد» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که یک تانک صهیونیستی مرکاوا را در جاده رویسات العلم به زبدین به واسطه یک موشک هدایت‌شونده مورد هدف قرار داده است. در این حمله تانک مرکاوا منهدم و دچار آتش‌سوزی شده است. مقاومت اعلام کرد که این حملات در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه، در حمایت از مقاومت آنها و در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاها و خانه‌های امن جنوب به ویژه حمله‌ای که شهرک «الاحمدیه» را هدف قرار داد، انجام می‌شود. این حملات علاوه‌بر عملیات دیگری است که حزب‌الله در روز جمعه در پاسخ به حمله به الاحمدیه انجام داد که در آن مقر «حدب یارین» را با موشک «برکان» هدف قرار داد که مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و منجر به تخریب بخشی از آن و آتش‌سوزی شد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله در روز جمعه نیز ۹ عملیات علیه اشغالگران در حمایت از مقاومت در نوار غزه انجام داد که از آن جمله می‌توان به هدف قرار دادن مقرهای «رمثا» در تپه‌های اشغالی کفرشوبا و مواضع توپخانه در «الزاعوره» اشاره کرد.
پیروزی راهبردی و خیره‌کننده برای حزب‌الله
حزب‌الله طی این مدت با حملات پهپادی و موشکی خود صهیونیست‌ها را به صورت کامل مستاصل کرده است. جدای از صدها موشکی که حزب‌الله با آنها شمال فلسطین اشغالی را به عصر حجر برگردانده، گزارش منابع صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب‌الله از آغاز جنگ در نوار غزه بیش از ۱۰۰۰ پهپاد به سوی اهداف رژیم صهیونیستی پرتاب کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اعلام این خبر اعلام کرد: پهپادهای حزب‌الله به چالش اصلی پدافند هوائی اسرائیل تبدیل شده است.شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با پهپادهای حزب‌الله اضافه کرد: این پهپادها بدون هیچ مشکلی به اهداف خود می‌رسند. فرمانده پیشین منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌و‌گو با شبکه «کان» گفت: آنچه امروز در شمال شاهد آن هستیم یک پیروزی راهبردی و خیره‌کننده برای حزب‌الله است. به گفته وی اگر اسرائیل نتواند تصمیم قاطعی بگیرد ما نمی‌توانیم در این منطقه زندگی کنیم.
هشدار آمریکا به اسرائیل
رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از هشدار آمریکا به این رژیم درباره احتمال جنگ با لبنان خبر می‌دهند. «دانا وایس» تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌گوید: آمریکایی‌ها به سران تل‌آویو اعلام کرده‌اند که ماجراجویی نکنید و جنگی را در شمال آغاز نکنید زیرا هزینه چنین جنگی بسیار سنگین خواهد بود. محافل صهیونیستی ضمن اذعان به تاثیر حملات کوبنده حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی به گرفتار شدن ارتش این رژیم در غزه اشاره کرده و روی آوردن به جنگ با مقاومت لبنان در این شرایط را زیر سؤال برده‌اند. به گزارش ایرنا رای‌الیوم در گزارشی آورده است: اسرائیل به جنگ علیه لبنان نزدیک‌تر می‌شود بدون اینکه هدفی داشته باشد و حزب‌الله نیز بر دامنه حملات خود افزوده است. برخی منابع در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که با وجود اینکه پس از یازده ماه حماس هنوز پرچم سفید را بالا نبرده، و ارتش در حال فرسایش است پس چگونه می‌توان حزب‌الله را شکست داد؟
«تزوی بارئیل» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» در این زمینه بیان کرد: فراری دادن ده‌ها هزار اسرائیلی، تصویری از پیروزی حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله علیه اسرائیل است. درگیر کردن ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی عامل مهمی در سهیم بودن حزب‌الله در وحدت میادین و کاستن فشار از روی غزه است. بارئیل تصریح کرد: حزب‌الله همچنان اوضاع را به غزه گره می‌زند. اسرائیل هم استراتژی روشنی ندارد که نوع اقدامات علیه لبنان و حزب‌الله را مشخص کند. به نظر می‌رسد که مانند غزه اسرائیل خود را آماده جنگ در لبنان می‌کند بدون اینکه راهبرد یا سیاست روشنی در قبال آنچه به دنبالش است، داشته باشد. از سوی دیگر «گای فارون» تحلیلگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در شمال گفت: تصمیم‌گیرندگان به شمال بیایند تا صدای آژیر خطر را بشنوند. شمال دنیایی دیگر است. کابینه اسرائیل یازده ماه است که مشکل شلیک موشک‌ها از لبنان را حل نکرده است. این موشک‌ها روزانه و ساعتی از جانب حزب‌الله به سمت شهرک‌ها شلیک می‌شوند. موضوعی که قابل باور نیست این است که ما همچنان شرایط هشتم اکتبر (16 مهر 1402) گذشته را داریم.
جشن میلاد متفاوت
خبرها حاکی است یمنی‌ها جشن ولادت پیامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت را امسال به شکل متفاوتی برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المسیره یمن تصاویری از برگزاری جشن ولادت پیامبراکرم(ص) بر روی کشتی صهیونیستی «گلکسی لیدر» منتشر کرد. نیروهای مسلح یمن پیش‌تر کنترل این کشتی را در راستای عملیات برای حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه به دست گرفته بودند. در این تصاویر، چراغانی کشتی مذکور با رنگ سبز به وضوح دیده می‌شود. حساب کاربری شبکه المسیره در ایکس نوشت: الحدیده، دریای سرخ؛ برگزاری جشن ولادت پیامبراکرم(ص) روی کشتی گلکسی لیدر. مردم یمن با تزیین خیابان‌ها و چراغانی آنها به رنگ سبز، شادی و سرور خود را نسبت به فرارسیدن میلاد پیامبراکرم(ص) نشان می‌دهند. کمیته برگزاری این جشن‌ها از تجمع میلیونی شهروندان یمنی در میدان السبعین صنعاء طی روز یکشنبه(امروز) خبر داد.
اعزام نیروهای زمینی انصارالله به سوریه
خبر دیگر این که خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از آمادگی انقلابیون یمنی برای حمله زمینی به فلسطین اشغالی خبر داده و نوشت: در راستای آمادگی برای مرحله جدید از تشدید تنش‌ها با اسرائیل، گروه انصار‌الله یمن شمار قابل‌توجهی از نیروهای خود را به سوریه انتقال داده است. به گزارش شفقنا، اسپوتنیک به نقل از منبعی آگاه افزود: این نیروها در قالب یک تیپ چندهزار نفره از نیروهای زبده انصار‌الله است که با هماهنگی اطلاعاتی عالی‌رتبه سوریه و لبنان به صورت گروه‌های کوچک از طریق اردن وارد سوریه شده‌اند. این خبرگزاری روسی تصریح کرد: این نیروها یمنی که به سوریه رسیده‌اند از قوی‌ترین و مجهزترین یگان‌های رزمی انصار‌الله هستند که طی ماه‌های اخیر، حملات شبیه‌سازی شده به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل را تمرین کرده‌اند. روزنامه النهار پیش‌تر گزارش داده بود، در دوم اوت(12 مرداد) گذشته ۴ تن از فرماندهان انصار‌الله از اراضی عراق به همراه خودروهای نظامی وارد شهر البوکمال سوریه شده‌اند.