kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
منابع امنیتی اروپا پس از 19 روز فاش کردند

هلاکت و زخمی‌شدن 96 نظامی صهیونیست در عملیات انتقامی «روز اربعین»

با گذشت حدود 19 روز از عملیاتِ انتقام حزب‌الله که به خونخواهی «فؤاد شُکر»، از فرماندهان ارشد این جنبش انجام شد، منابع امنیتی در اروپا فاش کردند که در این عملیات ۲۲ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ۷۴ نظامی صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها مدعی شده بودند، موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله را رهگیری کرده‌اند!
 
 
 
 
سرویس خارجی-
 
عملیات «روز اربعینِ» حزب‌الله لبنان، روز 4 شهریورماه، چهار هفته پس از ترور «فؤاد شکر»، از فرماندهان ارشد مقاومت و البته ارشدترین فرمانده میدانی این جنبش ملقب به «عماد مغنیه دوم» انجام شد؛ یک «عملیات ویژه» از نوع خود که طی آن مراکز اطلاعاتی و امنیتی رژیم غاصب هدف قرار گرفتند. حزب‌الله لبنان برای انجام این عملیات، نزدیک به یک ماه سازمان‌های عریض و طویل اطلاعاتی رژیم اسرائیل را در وضع آماده‌باش قرار داد و از این طریق هزینه زیادی به این رژیم جنایتکار و تروریست تحمیل کرد و در نهایت در روز اربعین امام حسین علیه‌السلام با هجوم سنگین و کم‌سابقه، 11 مرکز مهم اطلاعاتی، مخابراتی و جاسوسی رژیم غاصب از جمله یگان ویژه 8200 آن را مورد حمله قرار داد. طبق روال مقامات این رژیم با سیاست «سانسور» و «دروغ» تلاش کردند این عملیات را «شکست‌خورده» جا بزنند و مدعی شدند، بیشتر این موشک‌ها و پهپادها را رهگیری کرده‌اند. آنها با انتشار قطره‌چکانی و گزینش‌شده تصاویری از اثرات خرابی‌های جزئی تلاش کردند این طور وانمود کنند که حزب‌الله لبنان شکست خورده است. اما فقط 19 روز زمان لازم بود تا حقیقت نمایان شود. استعفای فرمانده ارشد واحد 8200(واحد حساس اطلاعاتی که حزب‌الله هدف قرار داده بود) و گزارش منابع امنیتی اروپا درباره خسارات و تلفات صهیونیست‌ها در عملیات حزب‌الله، واقعیت‌ها را نشان داد.
همزمان با استعفای مسئول واحد ۸۲۰۰ در اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، منابع امنیتی اروپایی در گفت‌وگو با شبکه المیادین تأکید کردند، حمله حزب‌الله علیه پایگاه یگان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به ۸۲۰۰ و پایگاه‌های عین شیمر و گلیلوت موفقیت‌آمیز بود. منابع امنیتی اروپایی اذعان کردند، تعداد کشته‌شدگان در میان عناصر جاسوسی رژیم صهیونیستی و در جریان این حمله حزب‌الله لبنان به ۲۲ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۴ تن رسیده است. پایگاه نظامی گلیلوت یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پایگاه‌های جاسوسی- نظامی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به‌شمار می‌رود که زیرساخت‌های اصلی جاسوسی تل‌آویو در آن قرار دارد. گفتنی است، یک نکته در هوشمندی حزب‌الله این است که نقاط شلیک موشک‌ها و نقاط راه‌اندازی پهپادها را از چشم سیستم‌های اطلاعاتی رژیم و کشورهای عضو ناتو و به‌خصوص آمریکا مخفی کرد و این برای یک گروه که کشور را در اختیار ندارد، کار بسیار پیچیده و دشواری است که حزب‌الله از پس آن برآمد. به همین جهت رژیم آپارتاید اسرائیل برای آنکه پاسخی به داخل بدهد و جو ذهنی آنان را آرام کند، مدعی شد قبضه‌های موشک را قبل از فعال شدن منهدم کرده است و این در حالی است که تصاویر شلیک‌ها و اذعان شبکه‌های تلویزیونی اسرائیلی مخالف «بنیامین نتانیاهو»، رسوایی دیگری برای اسرائیل در پی داشت تا جایی که رسانه‌های آن نوشتند درخصوص این عملیات بیش از بیانیه ارتش به بیانیه‌های حزب‌الله و سخنان «سیدحسن نصرالله» اعتماد دارند. چنان‌که اشاره شد، «یوسی شرئیل»، فرمانده یگان جاسوسی موسوم به ۸۲۰۰، که پیش‌تر شک و تردیدهایی درخصوص زنده بودن وی بعد از حمله گسترده حزب‌الله لبنان وجود داشت استعفای خود را اعلام کرد. به گزارش گاردین، فرمانده آژانس نظارت نظامی اسرائیل، واحد 8200، استعفای خود را اعلام کرد و علناً مسئولیت شکست‌های حملات مرگبار حماس را در 7 اکتبر (15 مهر 1402) پذیرفت. وی افزود: «مسئولیت نقش 8200 در شکست اطلاعاتی و عملیاتی کاملاً بر عهده من است.»
 حزب‌الله می‌تواند تل‌آویو را نابود کند!
ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر توان حزب‌الله برای نابودکردن تل‌آویو، نسبت به جنگ با این جنبش هشدار داد و گفت: جنگ با لبنان می‌تواند فاجعه بزرگی را برای اسرائیل به دنبال داشته باشد. «اسحاق بریک» در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل تأکید کرد که اظهارات و تهدیدات مقامات ارشد امنیتی اسرائیل «بیهوده و بی‌معنی» است. همچنین، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال ۱۲ این رژیم فاش کرد که آمریکا به رژیم صهیونیستی در مورد اقدامات نظامی احتمالی در لبنان هشدار داده و تصریح کرده که «جنگ در شمال، بهای سنگینی دارد.» 
 پیام السنوار به سید مقاومت
دفتر «یحیی السنوار»، رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز، پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال و در آن اعلام کرد: پیام تبریک و تسلیت سیدحسن نصرالله را درباره شهادت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی حماس و همراهانش را دریافت کرده است. به نقل از وبگاه خبری المیادین، دفتر السنوار از همبستگی توأم با احساسات صادقانه و شریف دبیرکل حزب‌الله لبنان قدردانی کرد که اقداماتش در جبهه محور مقاومت بیانگر این همبستگی و صداقت است. دفتر السنوار در این پیام خطاب به سیدحسن نصرالله اعلام کرد: جنبش حماس همانند گذشته در وفاداری به خون شهدا ثابت‌قدم خواهد ماند و اصول ممتازی که شهید هنیه خواهان آنها بود، ثابت خواهند ماند و حماس و مجاهدان بر اساس این اصول حرکت می‌کنند.
 حملات سنگین حزب‌الله
حزب‌الله اما روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی و حمایت از مقاومت دلیر و شریف آن و نیز در پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی لبنان و منازل مردم به ویژه شهادت ۲ نفر از غیرنظامیان در منطقه البیاضه، شهرک صهیونیست‌نشین «روش هانیکرا» را به لیست اهداف خود افزود و برای اولین‌بار آن را هدف قرار داد. همین‌طور شهرک صهیونیست‌نشین «متسوفا» نیز هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفت. همچنین مقاومت لبنان اعلام کرد که نیروهایش با چندین پهپاد انفجاری به پایگاه «ناحل غیرشوم» حمله کردند و در این حمله محل استقرار افسران و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت. در همین رابطه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از وقوع آتش‌سوزی‌هایی در منطقه الجلیل علیا خبر داد. این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که آتش‌سوزی در دشت «الحوله» در الجلیل علیا ناشی از سقوط پهپادی بوده که از لبنان به پرواز درآمده بود. حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که ظهر پنجشنبه سکوهای توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی واقع در شمال شهرک «عین یعقوب» را با تسلیحات موشکی خود هدف قرار داد. حزب‌الله همچنین اعلام کرد که پایگاه «المالکیه» را با تسلیحات مناسب و به صورت دقیق هدف
قرار داد.
 خاموشی در سرزمین‌های اشغالی
همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت روز جمعه نوشت: پس از شلیک موشک از لبنان، برق محله‌های شهر صفد و مناطق اطراف آن قطع شد و بیش از ۵۰هزار شهرک‌نشین به پناهگاه پناه بردند. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که پایگاه اصلی پدافند موشکی فرماندهی شمال در پادگان «بریا» را با رگبار موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود تأکید کرد که این هدف‌گیری در پاسخ به حمله و عملیات ترور دشمن صهیونیستی در شهرک «کفرجوز» بوده است. این پایگاه در شمال‌شرقی شهر صفد و در حدود ۱۲ کیلومتری مرز لبنان و فلسطین قرار دارد. این دومین‌باری است که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی، مقر گردان «پاتریوت» و گردان گنبدآهنین هدف قرار می‌گیرد که شامل سامانه‌های فرماندهی و کنترل پدافند هوائی است. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «رزمندگان ما پایگاه اصلی پدافند هوائی- موشکی فرماندهی شمال ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان بریعه را با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.»
 نفتکش «سونیون» همچنان در آتش 
منابع خبری گزارش دادند که نفتکش سونیون که ۲۲ روز توسط انصارالله یمن هدف قرار گرفت، همچنان در آتش می‌سوزد. نفتکش سونیون ۲۲ روز پیش پس ازنادیده گرفتن قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ توسط انصارالله یمن مورد هدف قرار گرفت. آمریکا هم به دنبال برقراری آتش‌بسی در دریای سرخ است تا این کشتی را نجات دهد! همچنین، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی از بازگشت ناو هواپیمابر تئودور روزولت از خاورمیانه خبر داد.
 ورود یمنی‌ها به سوریه! 
در این میان شبکه i24 رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح وابسته به انصارالله یمن به جنوب سوریه رسیده‌اند تا جبهه جدیدی را علیه اسرائیل باز کنند. شبکه مذکور مدعی شده است که این موضوع را یک «مقام سوری» که نخواسته است نامش فاش شود، در گفت‌و‌گو با همین شبکه عنوان کرده است. در گزارش این شبکه به نقل از منبع خود آمده است: «در روزهای اخیر فعالانی از حوثی‌ها از عراق به جنوب سوریه رسیده‌اند تا جبهه آتش جدیدی را با استفاده از پهپادها علیه اسرائیل بگشایند.» این رسانه در ادامه آورد: «نیروهای مذکور در بلندی‌های جولان و نزدیک مرزهای اسرائیل مستقر خواهند شد.»