kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

وزیر سابق صهیونیست: بیایید اعتراف کنیم، حتی به یک هدف خود در غزه نرسیده‌ایم

 
 
سرویس خارجی-
وزیر به اصطلاح دادگستری سابق رژیم صهیونیستی به روزنامه عبری‌زبان معاریو گفت: «باید برخی حقایق سخت و دردناک را که مسئولان سیاسی و نظامی جرأت بیان آن را ندارند، رو کنیم. ما بعد از 11 ماه جنگ نتوانسته‌ایم حتی به یکی از اهداف خود دست یابیم.» 
نیازی به اعتراف نیست. کافی است اهداف اعلامی رژیم صهیونیستی از حمله به غزه را با واقعیت‌های میدانی کنار هم قرار داده و ببینیم، به اهداف اعلامی رسیده‌اند یا خیر. رژیم صهیونیستی حدود 11 ماه پیش هدف از حمله به غزه را «نابودی حماس»، «آزادی تمام اُسرای صهیونیست» و «توقف موشک‌پرانی‌ها از غزه» عنوان کرده بود. اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، نه حماس نابود شده، نه اُسرای صهیونیست آزاد شده‌اند و نه حملات موشکی متوقف شده است. در عوض تا دلتان بخواهد اسیر صهیونیست کشته شده، گروه‌های دیگر مقاومت به حماس پیوسته‌اند و علاوه‌بر غزه از عراق و یمن و لبنان نیز به صهیونیست‌ها حملات موشکی و پهپادی می‌شود. و این سوای خسارت‌های نظامی، تلفات سنگین انسانی، اقتصادی، حیثیتی و... است که به صهیونیست‌ها وارد شده و جبهه کرانه باختری هم علیه این رژیم گشوده شده است. تنها هنر صهیونیست‌ها در این مدت، کشتار زنان و کودکان و بمباران مساجد و بیمارستان‌ها بوده و ایضاً، ترور‌هایی که هر از چندگاهی انجام داده است. به اعتراف وزیر جنگ این رژیم، صهیونیست‌ها فقط یک تیپ نظامی در این مدت از دست داده‌اند و هر تیپ بین 4 تا 6هزار نفر است. اما اعتراف‌هایی که هر از چندگاهی مقامات فعلی و سابق صهیونیست درباره شکست‌شان در غزه انجام می‌دهند نیز قابل توجه است. این اعتراف‌ها در میان کارشناسان این رژیم و رسانه‌هایشان نیز به وفور دیده می‌شود. این‌بار «حاییم رامون»، وزیر دادگستری سابق این رژیم گفته «درست است که ما به حماس ضربات سختی وارد کردیم، اما نتوانسته‌ایم به حاکمیت آن پایان دهیم یا توان نظامی آن را از بین ببریم و حتی اسرای خود را هم آزاد نکردیم و امنیت را به ساکنان جنوب بازنگردانده‌ایم....ما اکنون یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه در فاصله یک قدمی شکستی راهبردی هستیم اما مسئولان سیاسیِ حاضر در ائتلاف دولتی و حتی اپوزیسیون آماده ارائه یک طرح استراتژیک جدید نیستند، زیرا در این صورت مجبور خواهند بود بهای حقیقی که تاکنون پرداخت کرده‌اند را برای مردم تشریح کنند.» پیش از «رامون»، ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز گفته بود: «به شکست نزدیک شده‌ایم... نتانیاهو یک قمارباز دیوانه است.»
 کرانه باختری
مدتی است کرانه باختری نیز مثل غزه، مورد توجه قرار گرفته است. با مسلح شدن کرانه باختری و ورود آن به جنگ غزه می‌توان گفت محاصره اسرائیل کامل شده است. همین دو روز پیش انجام یک عملیات مسلحانه در کرانه باختری توسط جوان اردنی که به هلاکت سه نظامی صهیونیست منجر شد، این منطقه را بیش از پیش مورد توجه قرار داد. زمان وقوع این عملیات بسیار اهمیت دارد چرا که صهیونیست‌ها از ترس روشن‌شدن آتش جنگ در این منطقه از مدت‌ها قبل شناسایی و دستگیری جوانان فلسطینی و حتی ترور را آغاز کرده بودند. همین دیروز باشگاه اسیر فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به کرانه باختری 270 فلسطینی را در این منطقه بازداشت کرده است که 134 نفر از این افراد در شهرهای جنین، طولکرم و طوباس بازداشت شده‌اند. 
 افزایش شهدای غزه و ادامه اعتراض‌های جهانی
کشتار هدفمند غیرنظامیان فلسطینی، یکی از اهداف راهبردی این رژیم برای واداشتن جوانان مسلح فلسطینی به تسلیم بوده است. صهیونیست‌ها برای آرام کردن شهرک‌نشینان نیز، به ریختن خون نیاز دارند تا به شکلی اعلام کنند، دست برتر با آنهاست. همین رویکرد باعث شهادت 40هزار و 100 فلسطینی شده است که بالای 90درصد آن غیرنظامی‌اند. نزدیک به 17هزار نفر از این شهدا کودک و همین حدود نیز زن هستند. این اقدام باعث شده بسیاری در دنیا، این رژیم را به نسل‌کشی متهم کنند. این رژیم در دادگاهه بین‌المللی لاهه نیز به نسل‌کشی و جنایت جنگی محکوم شده است. اما ادامه رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باعث بروز اعتراض‌های بی‌سابقه مردمی در سرتاسر جهان نیز شده است که ظهور و بروز آن در تجمعات دانشجویی و دانشگاهی خود را نشان داد. دیروز تصاویر تجمعات گسترده مردم در پاریس منتشر شد که مردم شعار می‌دادند، «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید». روی دست‌نوشته برخی معترضان فرانسوی نیز جمله «همبستگی با غزه» دیده می‌شد. تظاهرات مشابهی نیز در وین، پایتخت اتریش برگزار شد. این‌جا در اتریش نیز مردم از «نسل‌کشی اسرئیل در غزه» خشمگین بوده و علیه این رژیم شعار دادند.
 زندان‌های اسرائیل فرقی با جهنم ندارد
چندی پیش تصاویر دوربین‌های مداربسته از یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی فاش کرد، صهیونیست‌ها در زندان چه بلایی سر اُسرای فلسطینی می‌آورند. در این تصاویر 9 نظامی با ابزار فلزی به یک اسیر فلسطینی تجاوز کردند. وقتی یکی از این نظامیان برای ادای توضیحات جلوی دوربین تلویزیون این رژیم حاضر شد، با کمال وقاحت از این اقدام خود و همقطارانش دفاع کرد! وقتی دیروز «پیتر اوبورن»، روزنامه‌نگار مستقل انگلیسی از نتایج پژوهش‌های خود راجع‌به زندان‌های اسرائیل، پرده برداشت، معلوم شد، صهیونیست‌ها وحشی‌تر از چیزی هستند که تاکنون پنداشته می‌شد. «ابورن» می‌گوید: «در زندان‌های اسرائیل وضعیتی تهوع‌آور و پلید در جریان است. کسی هم نیست که در این‌باره حرف بزند... بهتر است بگویم اسرائیل اردوگاه‌های شکنجه را خودش پایه‌گذاری کرده است. گزاره به دوزخ خوش آمدید [برای زندان‌های اسرائیل] بزرگنمایی نیست...»