kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
رانندگی از بهشت‌زهرا(س) تا شمال تهران بدون گردش اضافه

فاز سوم تقاطع غیرهمسطح تندگویان- نواب افتتاح شد

 
 
 
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: بازگشایی سومین مرحله پروژه نواب-تندگویان باعث سبک‌سازی ترافیک می‌شود و شهروندان می‌توانند از بهشت زهرا(س) تا شمال تهران را بدون گردش اضافه طی کنند.
به گزارش پایگاه خبری شهر، آیین افتتاح فاز سوم تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان صبح دوشنبه ۱۸ شهریورماه در قالب صد و چهل و یکمین رویداد امید و افتخار با حضور‌هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سیدمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حاشیه این مراسم گفت: امروز شاهد بازگشایی سومین مرحله پروژه نواب-تندگویان هستیم که عملا اصلی‌ترین بازگشایی ترافیکی این پروژه است. این بازگشایی دسترسی از جنوب تندگویان به شمال تهران را فراهم می‌کند و باعث سبک‌سازی ترافیک خواهد شد و شهروندان می‌توانند از بهشت زهرا تا شمال تهران را بدون گردش اضافه طی کنند.
مهدی صداقتی ادامه داد: یک فاز دیگر از پروژه نواب-تندگویان باقی مانده که در انتهای پاییز همین سال فاز چهارم تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. با این افتتاح مبادی ورودی شهر تهران ساماندهی می‌ شود و افتتاح آن کمک بزرگی به تردد شهروندان خواهد بود.
صداقتی با تاکید بر اینکه خواست پلیس و مدیریت شهری این بود که پروژه امسال تحویل شهروندان شود، افزود: دی ماه سال ۱۴۰۲ اولین فاز، اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین و امروز سومین فاز پروژه بازگشایی شد که در روان‌سازی ترافیک مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه افتتاح چهار فاز پروژه نواب-تندگویان باعث کاهش مسافت پنج کیلومتری پیمایش خواهد شد، گفت: به جهت اینکه محل این پروژه مدخل ورودی پایتخت است در آخر هفته در این‌جا شاهد اختلال ترافیکی بودیم اما با بازگشایی این سه مسیر و مسیر چهارم مشکل ترافیکی این‌جا حل خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بیان داشت: دو پروژه مهم را امروز بازگشایی می‌کنیم. پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال باقری و خیابان گلبرگ که عملا با حذف دوربرگردان غیرهمسطح شاهد روان‌سازی ترافیک و کاهش سفر شهروندان به میزان 2.5 کیلومتر بودیم و این پروژه یکی از ۷ پروژه ما در بزرگراه شهید باقری است.
صداقتی ادامه داد: امروز سومین پروژه بزرگراه باقری افتتاح می‌شود و چهار پروژه دیگر یا در مرحله عملیات و یا در مرحله برنامه‌ریزی برای انتخاب پیمانکار قرار دارد. پروژه‌ای که با عرشه فلزی در ایام نوروز نصب شد گام بلندی در تسریع افتتاح آن انجام و هفته گذشته بازگشایی شد.
پروژه پل بعثت امسال عملیاتی می‌شود
معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: باید یک انحراف ترافیکی برای فاز چهارم انجام بدهیم. این پروژه جزو پروژه‌های بسیار مهم و مورد تاکید مدیریت شهری است. در حین اجرای پروژه نواب-تندگویان چالش‌های جدی داشتیم و برخورد با تاسیسات این‌جا و دستگاه‌های مختلف کار را پیچیده کرد. علت طولانی شدن این پروژه رفع معارضان با توجه به حفظ فضای سبز بود.
هادی حق‌بین افزود: افتتاح فاز چهارم باعث گشایش ترافیکی چشمگیری در منطقه و ساماندهی میدان بهمن خواهد شد. همچنین پل بزرگ بعثت از پروژه‌های مهم ماست که پیمانکار آن انتخاب و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و امسال عملیاتی خواهد شد.